Příprava nových peoplemetrů, které by měly od konce letošního roku měřit sledovanost televize Nova a dalších zájemců v rámci Sdružení pro měření sledovanosti (SPMS), postoupila do další fáze. Vítěz tendru na provoz nového měření, společnost Nielsen, zahájila společně s agenturou SC&C rozsáhlé šetření v domácnostech, jehož cílem je popis televizní populace a jejích charakteristik. Na základě výsledků tohoto sociodemografického výzkumu pak Nielsen vytvoří panel domácností, do nichž umístí svoje peoplemetry.
K TÉMATU: Nova a Médea spustí vlastní peoplemetry na podzim 2013, prodej reklamy v roce 2014
„Sbírané informace slouží pro vytvoření rámce reprezentativního panelu, který zajistí co nejpřesnější měření údajů o televizní sledovanosti,“ prohlásil Kyriakos Kyriakou, generální ředitel Nielsen pro Českou republiku a Střední Evropu. Výzkum se zaměřuje nejen na věk, vzdělání, příjem a velikost sídla, v němž se nachází jednotlivé domácnosti, ale také na vlastnictví a charakteristiku televizních přijímačů a způsob příjmu televizního signálu. To vše přímo ovlivňuje sledovanost jednotlivých televizních stanic.
ČTĚTE TAKÉ: Peoplemetry pro Novu a Médeu bude provozovat agentura AC Nielsen. Podepsala smlouvu
Výzkum probíhá formou důvěrných osobních rozhovorů v náhodně vybraných domácnostech ve všech regionech České republiky. Z oslovených respondentů výzkumu bude vytvořena databáze, ze které budou následně vybrány konkrétní domácnosti pro účast v Nielsen panelu, uvedla firma. Generální ředitel televize Nova Jan Andruško už dříve uvedl, že pilotní měření by SPMS měla spustit letos na podzim a na prodej reklamy podle tohoto měření by Nova měla přejít od ledna 2014.
NAPSALI JSME: Nova vystoupila z Asociace televizních organizací. Novými členy Óčko a Atmedia
Nova už podnikla veškeré kroky pro to, aby opustila současné měření televizní sledovanosti, organizované Asociací televizních organizací (ATO). Ke konci loňského roku oficiálně vystoupila z ATO a v současné době data z jejích peoplemetrů nakupuje jako nečlen. V novém sdružení SPMS je kromě Novy zainteresována i největší mediální agentura v zemi, Médea. Její majitel Jaromír Soukup je zároveň vlastníkem televize Barrandov, která si nechává otevřené dveře do obou sdružení zabývajících se měřením televizní sledovanosti v Česku.