Televizi po drátu rozjede i T-Mobile. Po experimentech s digitálním vysíláním do mobilů nebo satelitních Vánocích s Chuckem Norrisem chce operátor rozjet vlastní internetové vysílání T-Mobile TV.
„Letos se chceme zaměřit především na internet v domácnostech, a to včetně služeb, které s tím souvisí,“ popisuje šéf marketingu pro domácnosti Tomáš Ryšavý.
Služba není závislá na připojení od T-Mobilu a je možné ji rozjet na jakémkoliv připojení rychlejším než 5 Mbps. „T-Mobile TV potřebuje pro správné fungování minimální rychlost internetového připojení cca 5 Mbit/s. Pokud při této hraniční rychlosti začne zákazník při sledování televize stahovat data, může docházet ke snížení kvality služby, případně rychlosti stahování. Při vyšších rychlostech internetového připojení je televize adaptabilní a vezme si jen takovou datovou kapacitu, která je dostupná a potřebná pro její správné fungování,“ vysvětluje produktový specialista operátora Václav Zadina.
Operátor bude zatím dodávat speciální set-top-box. To by se mohlo ale brzy změnit. Plánujeme vyvinout i aplikaci do chytrých televizí, aby nebyl nutný set-top-box. Dovedu si to představit podobně, jako funguje třeba Netflix," dodává Ryšavý s tím, že přístup k obsahu budou mít uživatelé i z mobilů nebo tabletů.
Kromě toho nabídne novinka možnost zpětného zhlédnutí pořadu až do osmačtyřiceti hodin po odvysílání nebo uložení pořadu až po třicet dní. K tomu, podobně jako konkurence, poskytne operátor videotéku nebo speciální tématické balíčky. Videotéka má nastavený 99korunový paušál s tím, že už si zákazník nemusí kupovat jednotlivé filmy jako třeba u O2. V nabídce je zatím kolem dvou set položek převážně rodinného charakteru. „Počítáme, že službu bude živit spíš televizní vysílání než videotéka. Tuzemští klienti na to ještě podle nás nejsou zvyklí,“ tvrdí Ryšavý.
Tarify začínají od dubna na 399 korunách za 70 kanálů a nejvyšší nabídka se vyšplhala k devíti stovkám za 130 programů. Konkurenční O2 TV začíná s šedesáti kanály na 299 korunách.
Ačkoliv T-Mobile chce vyjít vstříc i fanouškům sportu, a fotbalu zvláště, i on narazí na exkluzivitu, kterou drží O2. „Pracujeme na tom, abychom dostali na obrazovky co nejvíce populárních sportů,“ dodává šéf televize operátora Václav Zadina s tím, že se pokusí využít licence, které má slovenská pobočka operátora.
Do konce roku by T-Mobile chtěl nabrat kolem dvaceti tisíc zákazníků. Konkurenční O2 TV si dnes platí kolem dvou set tisíc domácností.