Davis Cup a cyklokros učinil z ČT Sport skokana minulého týdne, meziročně nejvíc rostla Nova

3. 2. 2014
Doba čtení: 4 minuty

Sdílet

UVNITŘ TOP 10 POŘADŮ TÝDNE – ČT pokračuje v omlazování publika, posiluje podíl v cílové skupině 15 až 54 let. Meziročně ale její výkon klesl, stejně jako u Primy.

Mezitýdenní vývoj (vs. 4. týden 2014)

Cílová skupina 15+

Atraktivní sportovní přenosy, zejména tenisového Davis cupu, mistrovství světa v cyklokrosu a mistrovství Evropy v biatlonu, zvedly minulý týden průměrný celodenní podíl ČT Sport na dospělém publiku starším 15 let nejvíc ze všech českých televizí zapojených do peoplemetrového projektu. Oprti předminulému týdnu si polepšila o 1,91 procentního bodu na hodnotu 3,64 procenta. Naopak největší pokles zaznamenal hlavní kanál Novy, který si pohoršil o 0,85 procentního bodu na podíl 24,25 procenta. Ještě více klesal souhrnný podíl „ostatních“ neměřených televizí: ty v porovnání s předminulým týdnem klesly o 1,04 procentního bodu na hodnotu 8,21 procenta.

PŘEDMINULÝ TÝDEN: Prima skokanem týdne, Nova meziročním. ČT opět padala

Ze srovnání výkonu tří největších televizních skupin v zemi a jejich souhrnných celodenních podílů na dospělém publiku vyšla minulý týden vítězně skupina Nova, jejíchž pět volně šířených kanálů minulý týden oslovilo v průměru 32,38 procenta publika. To však bylo o 0,49 procentního bodu méně než v předminulém týdnu. Růst o 1,76 procentního bodu na podíl 29,91 procenta naopak zaznamenala Česká televize. Skupina Prima na třetí pozici stagnovala: vykázala stejný kumulovaný podíl jako v předminulém týdnu: 21,40 procenta.

Top 10 všechny stanice (5. týden 2014)

Cílová skupina 15–54

V mladší cílové skupině diváků od 15 do 54 let, na kterou programově i obchodně cílí skupina Nova, si minulý týden v průměrném celodenním podílu na publiku nejvíce polepšila opět ČT Sport. Dokonce o trochu víc než v širší skupině všech dospělých nad 15 let: její podíl v mladší kategorii stoupl o 1,99 procentního bodu na hodnotu 3,80 procenta. Výrazně rostla také ČT 1, a to o 0,83 procentního bodu na podíl 13,52 procenta. Největší pokles vykázal hlavní kanál Novy, který si pohoršil o 1,60 procentního bodu na hodnotu 26,99 procenta. O víc než jeden procentní bod klesl také podíl „ostatních“ neměřených stanic.

Také v této mladší divácké kategorii si v souhrnném celodenním podílu na publiku udržela prvenství skupina Nova, ale oproti předminulému týdnu si pohoršila o 1,21 procentního bodu na hodnotu 37,23 procenta. Naopak Česká televize významně rostla, dokonce víc než v širší cílové skupině D15+, na kterou se prioritně zaměřuje. V kategorii 15 až 54 let si oproti předminulému týdnu polepšila o 2,64 procentního bodu na hodnotu 25,26 procenta. Mírný růst o tři setiny procentního bodu na hodnotu 20,37 procenta zaznamenala skupina Prima, která nadále zůstává trojkou na trhu.

Kanály – průměrné podíly (5. týden 2014)
Graf podílu kanálů (5. týden 2014)
Graf podílu skupin (5. týden 2014)

Meziroční vývoj (vs. 5. týden 2013)

Cílová skupina 15+

V meziročním srovnání s 5. týdnem loňského roku si v průměrném celodenním podílu na dospělém publiku starším 15 let nejvíce polepšily stanice zastupované agenturou Atmedia. Jejich podíl vzrostl o 1,72 procentního bodu na hodnotu 3,89 procenta. Z jednotlivých televizí nejvíce rostl hlavní kanál Novy, a to o 1,15 procentního bodu na podíl 24,25 procenta. Naopak největší meziroční pokles vykázal hlavní kanál Primy, který si pohoršil o 1,54 procentního bodu na 14,39 procenta. Významně klesala i ČT 1 (o 1,27 procentního bodu na hodnotu 16,24 procenta) a ČT Sport (o 1,06 procentního bodu na 3,64 procenta). Nejvýrazněji si ale pohoršily neměřené „ostatní“ televize. Jejich souhrnný podíl klesl o 3,93 procentního bodu na hodnotu 8,21 procenta.

Z celých televizních skupin meziročně rostla pouze Nova. Její volně šířené programy oslovily po celý den v průměru 32,38 procenta dospělého publika staršího 15 let, což představovalo meziroční růst o 4,11 procentního bodu. Česká televize na druhé pozici klesla o 1,93 procentního bodu na hodnotu 29,91 procenta. Mírnému meziročnímu poklesu se nevyhnula ani skupina Prima, která si pohoršila o 0,23 procentního bodu na kumulovaný podíl 21,40 procenta. K růstu jí nepomohlo ani dřívější nasazení jarního schématu, včetně seriálu Cesty domů a pořadů Farmář hledá ženu, Vylomeniny a Máme rádi Česko.

Marketing meeting Ai a tvorba obsahu

Graf týdenních podílů kanálů (2014)

Cílová skupina 15–54

U mladší cílové skupiny diváků od 15 do 54 let si meziročně nejvíce polepšil zábavný kanál Smíchov, jehož průměrný celodenní podíl vzrostl o 1,36 procentního bodu na hodnotu 1,83 procenta. Významně rostl i hlavní kanál Novy, který si polepšil o 1,08 procentního bodu na podíl 26,99 procenta. Opačný extermén vykázal hlavní kanál Primy, který klesl o 1,84 procentního bodu na hodnotu 11,01 procenta. O víc než jeden procentní bod klesala i ČT Sport, ČT 2 a Prima Cool, zatímco ČT 1 na rozdíl od meziročního vývoje u kategorie D15+ mírně stoupala.

Z meziročního srovnání výkonu tří největších televizních skupin v zemi a jejich souhrnných celodenních podílů na publiku od 15 do 54 let vyplývá, že jako jediná si polepšila skupina Nova. Její podíl vzrostl o 3,95 procentního bodu na hodnotu 37,23 procenta. Mírně klesla Česká televize, která si pohoršila o 0,62 procentního bodu na podíl 25,26 procenta (pokles je významně menší než u širší cílové skupiny všech dospělých diváků nad 15 let). Významný pokles o 3,23 procentního bodu na hodnotu 20,37 procenta zaznamenala skupina Prima.

Tabulka týdenních podílů kanálů (2014)

Autor článku

Autor je šéfredaktorem serveru o digitálním vysílání DigiZone.cz a redaktorem týdeníku Reflex.

Upozorníme vás na články, které by vám neměly uniknout (maximálně 2x týdně).