Poptávkové řízení na námět a výrobu původního českého hraného sitcomu vypsala připravovaná digitální televize Barrandov. Poptáváme nízkonákladový daily sitcom s maximálně třemi prostředími a čtyřmi až šesti hlavními postavami. Tématicky hledáme látku současnou, nekonvenční, lehce provokativní. Téma, o kterém se bude mluvit, které v sobě ponese potenciál stát se součástí každodenního rozboru mezi diváky,
uvedla projektová manažerka Martina Kynkorová.
Sitcom chce TV Barrandov vysílat denně a požaduje minimálně sto dílů. Nasadit jej hodlá ve všední dny v hlavním vysílacím čase. Cílovou skupinou má být městský divák starší třiceti let, jedna epizoda by měla trvat třicet minut. Zájemci o účast v soutěži se mají hlásit do 15. července. Tendr je rozdělen na autorskou a producentskou část.
Autoři mají v námětu obsáhnout základní představení tématu, poslání a ideový záměr, charakteristiku hlavních postav, výchozí situaci a základní dějovou linku, mají dodat synopsi prvních šesti až deseti dílů a scénář prvního dílu jako ukázku gagů a dialogů. Producenti navíc předběžný plán výroby včetně personálního zajištění, výrobní harmonogram včetně předběžných termínů a předběžný aproximativní rozpočet na výrobu jednoho dílu.
Vlastní sitcomy už déle než rok připravuje také televize Nova. Realizační tým vede filmový publicista Tomáš Baldýnský. První původní sitcom by se měl na Nově objevit již letos na podzim.