Hlavní navigace

Díky ČT sport meziročně nejvíce ztrácí Česká televize

26. 6. 2017
Doba čtení: 3 minuty

Sdílet

UVNITŘ TOP 10 POŘADŮ TÝDNE – Ztrácí ale, v rámci týdne i roku, i skupina Nova. U ní to však kompenzují další stanice.

Mezitýdenní vývoj (vs. 24. týden 2017)

Cílová skupina 15+

Nejvyšší pokles oproti minulému týdnu zaznamenala televize Nova, která přišla o 2,3 procenta diváků starších patnácti let. Ztrácela i filmová Nova Cinema, která odepsala 0,4 procenta obecné divácké skupiny. Kanály sdružené v položce Ostatní pak přišly o podíl 0,18 procenta. Naopak posílila Prima o 0,67 procenta, a také ČT1 o 0,36 procenta všeobecné věkové skupiny. Posilují i stanice sdružené pod Atmedia, které si připisují 0,48 procenta uvedené cílové kategorie.

PŘEDMINULÝ TÝDEN: Klesá ČT sport, stoupá Nova Cinema

Mezi televizními skupinami si nejlépe vedla Nova, která sice jako jediná ztrácela, a to 2,42 procenta, ale celkem oslovila 29,41 procenta diváků starších patnácti let. Ostatní skupiny posilují. Polepšila si tak České televize, jejíž podíl stoupl o 0,7 procenta na celkových 27,45 procenta, a také Barrandov, u nějž dosáhl 9,88 procenta obecné cílové skupiny při nárůstu 0,15 procenta. Nejvíce ale posiluje FTV Prima, která nabrala 1,3 procenta a celkem ji sledovalo 23,29 procenta uvedené divácké skupiny.

TOP 10 všechny stanice (25. týden 2017)

Cílová skupina 15–54

I u mladších diváků vykázala nejvyšší ztrátu televize Nova, která u své primární cílové skupiny přišla o podíl 2,6 procenta. A také Nova Cinema, která ztratila 0,77 procenta diváků ve věku od 15 do 54 let. I v této divácké skupině trochu posílila stanice ČT1, která si polepšila o 0,84 procenta, a narostl i podíl ČT2, která si k dobru připsala 0,62 procenta diváků ve věku od 15 do 54 let. Nárůst vykázala i Prima Cool, která nabrala 0,48 procenta, a stejný podíl si připisují stanice sdružené pod Atmedia. Naopak podíl hudebního kanálu O u mladších diváků o 0,19 procenta poklesl.

MINULÝ ROK: Meziročně díky ČT sport výrazně posiluje Česká televize

Nova poklesla i jako televizní skupina, když přišla o 2,78 procenta cílové mladší divácké skupiny a její celkový podíl činil 36,05 procenta. Lehce ztrácí i skupina Barrandov, i když jde jen o 0,14 procenta na celkových 5,19 procenta. Ostatní skupiny posilovaly a nárůst tak vykázaly kanály FTV Prima, jejichž podíl vzrostl o 1,25 procenta a celkem činil 24,35 procenta. O 1,39 procenta pak posílily stanice České televize, jejichž celkový podíl tvořil 23,22 procenta.

Kanály – průměrné podíly (25. týden 2017)
Graf podílu kanálů (25. týden 2017)
Graf podílu skupin (25. týden 2017)

Meziroční vývoj (vs. 24. týden 2016)

Cílová skupina 15+

TV Barrandov si meziročně polepšila o 2,26 procenta. Naopak kanály skupiny Ostatní přišly v meziročním srovnání o 1,93 procenta obecné divácké skupiny. Ještě výrazněji však poklesl podíl TV Nova, která meziročně odepsala 3,14 procenta diváků starších patnácti let. Daleko nejvyšší ztrátu pak zaznamenala stanice ČT sport, když přišla o 7,41 procenta. Posílila ještě Nova Action, a to o 1,65 procenta, a také stanice sdružené pod Atmedia, které si připisují 1,56 procenta.

Z pohledu televizních skupin ztrácela pouze Česká televize, zato výrazně – díky ČT sport přišla o 6,3 procenta všeobecné věkové skupiny. Naopak nejvíce si polepšil Barrandov, který si připsal 3,42 procenta. Posílila i Skupina Nova, jejíž podíl stoupl o 0,33 procenta. Ještě více pak stoupl podíl FTV Prima, a to 2,66 procenta.

BRAND24

Graf týdenních podílů kanálů (2017)

Cílová skupina 15–54

I mezi mladšími diváky nejvíce odepisuje stanice ČT sport, jejíž podíl klesl o 8,17 procenta. Ztrácela i Nova, když ve své primární cílové skupině přišla o 3,03 diváků ve věku od 15 do 54 let. Ztrátu zaznamenávají i stanice sdružené pod položkou Ostatní, které meziročně odepisují 1,91 procenta. Naopak Nova Action svůj podíl u mladších diváků meziročně navýšila o 2,19 procenta a posílila i stanice Nova Cinema, jejíž podíl stoupl o 1,77 procenta, a Nova 2, která si připsala 1,49 procenta.

Meziroční posuny jsou relativně výrazné. Nejvíce ztrácela Česká televize, která díky ČT sport přišla o 5,27 procenta diváků mladších 54 let. Trochu posílil Barrandov, který si připsal 0,64 procenta. Nejvíce ale svůj podíl, o 2,75 procenta, navýšily kanály FTV Prima. Skupina Nova pak meziročně u věkové kategorie 15 až 54 let stoupla o 2,46 procenta.

Tabulka týdenních podílů kanálů (2017)

Byl pro vás článek přínosný?

Autor článku

Novinář a redaktor DigiZone.cz věnující se novodobému digitálnímu světu.

Upozorníme vás na články, které by vám neměly uniknout (maximálně 2x týdně).