Hlavní navigace

Díky hokejovému mistrovství byla minulý týden Česká televize jedničkou

Autor: archiv
Bohumil Herwig

UVNITŘ TOP 10 POŘADŮ TÝDNE – Posilovala díky stanici ČT sport, která u obou diváckých skupin, díky značné sledovanosti hokejového MS 2016, vykázala silný nárůst.

Doba čtení: 3 minuty

Mezitýdenní vývoj (vs. 18. týden 2016)

Cílová skupina 15+

Největší pokles oproti minulému týdnu zaznamenaly stanice sdružené pod položkou Ostatní, když ztratily 1,09 procenta diváků starších patnácti let. Ztrácela i Prima, která přišla o 0,82 procenta obecné divácké skupiny, a také stanice ČT1, která odepsala podíl 0,55 procenta. Výpadek ale bohatě kompenzovala stanice ČT sport, která si polepšila o 4,42 procenta uvedené cílové skupiny, a také ČT24, která mírně posílila o 0,11 procenta. Podobně na tom byla i stanice Fanda, která zaznamenala mírný nárůst o 0,14 procenta všeobecné věkové skupiny.

PŘEDMINULÝ TÝDEN: V rámci týdne stoupala pouze Česká televize. Díky hokeji

Mezi televizními skupinami si nejlépe vedla Česká televize, která si připsala 3,62 procenta a celkem oslovila 35,89 procenta diváků starších patnácti let. Všechny ostatní skupiny ztrácely. Nejvíce FTV Prima, jejíž podíl klesl o 1,5 procenta na celkových 20,02 procenta. Nova na tom byla lépe a její podíl dosáhl 28,18 procenta obecné cílové skupiny při poklesu 0,46 procenta. Ztratila i skupina Barrandov, která přišla 0,55 procenta a celkem ji sledovalo 5,98 procenta uvedené divácké skupiny.

Top 10 všechny stanice (19. týden 2016)

Cílová skupina 15–54

I u mladších diváků vykázaly největší ztrátu kanály sdružené pod položkou Ostatní, když přišly o podíl 1,53 procenta. Ztrácela i Prima Cool, a to o 0,89 procenta, a také Prima, která přišla o 0,84 procenta diváků ve věku od patnácti do 54 let. I v této divácké skupině posílila stanice ČT sport, která si polepšila o 5,04 procenta, mírně narostla ještě ČT24, a to o 0,22 procenta. Stoupl i podíl stanice Nova, která si k dobru připsala 0,57 procenta diváků ve věku od patnácti do 54 let.

MINULÝ ROK: Hokejový šampionát potvrdil Českou televizi minulý týden na pozici lídra trhu

Česká televize posílila i u mladší divácké skupiny, když si připsala 4,05 procenta a její celkový podíl činil 32,17 procenta. Všechny ostatní skupiny ztrácely a nejvyšší pokles, 1,77 procenta, vykázaly kanály FTV Prima, a jejich podíl tak celkem činil 20,09 procenta. O 0,23 procenta klesly stanice skupiny Nova, jejichž podíl tvořil 32,3 procenta. Ztrácela i skupina Barrandov, a to o 0,49 procenta, a poklesla na celkových 4,06 procenta.

Kanály – průměrné podíly (19. týden 2016)
Graf podílu kanálů (19. týden 2016)
Graf podílu skupin (19. týden 2016)

Meziroční vývoj (vs. 20. týden 2015)

Cílová skupina 15+

ČT1 si meziročně polepšila o 2,14 procenta. Naopak stanice ČT sport přišla v meziročním srovnání o 5,7 procenta obecné divácké skupiny. Mírně poklesl podíl TV Nova, která meziročně odepsala 0,54 procenta diváků starších patnácti let. Ztrátu zaznamenala i Nova Cinema, která přišla o 0,34 procenta. Posílila ještě TV Barrandov, a to o 1,37 procenta, a také Prima, která si připsala 1,1 procenta.

Z pohledu televizních skupin nejvíce ztrácela Česká televize, která přišla o 2,83 procenta všeobecné věkové skupiny, a také Nova, která odepsala 1,39 procenta. Díky spuštění nových kanálů si polepšil Barrandov, který navýšil o 2,39 procenta. Posílila i FTV Prima, jejíž podíl stoupl o 2,41 procenta.

Czech Internet Forum 2018 Tip s tlačítkem

Graf týdenních podílů kanálů (2016)

Cílová skupina 15–54

Mezi mladšími diváky nejvíce bodovala stanice Prima, jejíž podíl stoupl o 1,33 procenta. Posilovala i ČT1, která si připsala 1,31 procenta, což ale nemohlo kompenzovat ztrátu ČT sport, který přišel o 7,75 procenta diváků ve věku od patnácti do 54 let. Ztrátu zaznamenala i skupina kanálů sdružená pod položkou Atmedia, která meziročně přišla o 0,14 procenta. A také stanice Smíchov, která odepsala 0,43 procenta. Naopak TV Barrandov svůj podíl u mladších diváků meziročně navýšila o 0,78 procenta.

Meziroční posuny jsou v některých případech relativně výrazné. Jako jediná ztrácela Česká televize, která ale přišla o 6,06 procenta diváků mladších 54 let. Posílil Barrandov, který si díky spuštění nových kanálů připsal 1,65 procenta. Nejvíce ale svůj podíl, o 3,93 procenta, navýšily kanály FTV Prima. Nova pak meziročně u věkové skupiny patnáct až 54 let stoupla jen mírně, a to o 0,28 procenta.

Tabulka týdenních podílů kanálů (2016)
Našli jste v článku chybu?