Díky olympiádě vzrostl prodej televizorů o deset procent

1. 9. 2008
Doba čtení: 1 minuta

Sdílet

Autor: 115393
1. 9. 2008

Stejně jako fotbalové Euro nebo podobný sportovní svátek nahrály do kapsy prodejcům elektroniky, převážně pak televizorů, olympijské hry v Pekingu. Během nich se jejich prodej zvýšil o desítky procent. Investice šly zejména do moderních LCD a plazmových televizorů. Úspěch to však není nijak závratný. Během fotbalového Eura se dařilo řetězcům s elektronikou ještě lépe. Tehdy zaznamenali někteří obchodníci až stoprocentní nárůst prodeje proti běžnému roku.

Jak uvedla ČTK, např. v Tesku měli zákazníci největší zájem o LCD a plazmové televizory s velkými úhlopříčkami. Méně jednoznačná je situace u set-top-boxů umožňujících příjem digitálního zemského vysílání. Zatímco například společnost Datart podle produktového manažera Zdeňka Šimonů v souvislosti s olympiádou nárůst jejich prodeje nezaznamenala, Tesco hlásí nárůst prodeje přijímačů digitálního signálu až o 50 procent. Zatímco loni byl prodej moderních a klasických televizorů zhruba vyrovnaný, letos si televizní přístroj s vysokým rozlišením obrazu pořídí 75 procent zájemců.

Autor článku

Od září 2007 do ledna 2016 byl redaktorem DigiZone.cz. Kromě problematiky pirátství satelitní TV se zajímá také o dálkový příjem televize a VKV rozhlasu.

Upozorníme vás na články, které by vám neměly uniknout (maximálně 2x týdně).