Jak televizní diváci nejčastěji vybírají, co budou v televizi sledovat? Přepínají stanice a hledají, co by je zaujalo. Vyplynulo to ze zatím posledního Výzkumu životního stylu společnosti Mediaresearch na vzorku 1642 respondentů. Sledovanost televize přitom v České republice neklesá a stále patří k nejčastějšímu a nejoblíbenějšímu způsobu trávení volného času. Výběr pořadů prostřednictvím přepínání a hledání preferuje 67 % respondentů.
Deníky nebo časopisy si kvůli získání informací o tom, co budou v televizi dávat, prolistuje stále nižší počet dotázaných. Naopak internet v tomto hledisku nabírá na obrátkách, a to hlavně u mladé generace (15–34 let). Vyhledávání v přehledech pořadů v denících nebo časopisech je pak doménou lidí nad pětapadesát let. Zajímavým trendem českých domácností je i narůstající individualismus před TV obrazovkou – za poslední čtyři roky poklesla hodnota výběru pořadů podle toho, co sledují ostatní členové domácnosti, o 5 %.