Hlavní navigace

Do Starcube se hlásí projekty z dvaceti zemí. Největší zájem je o data

25. 7. 2016
Doba čtení: 1 minuta

Sdílet

Poslední dva týdny zbývají zájemcům na odeslání přihlášek do letošního kola akcelerátoru Starcube.

Jihomoravský akcelerátor letos rozšířil témata o virtuální realitu, ale podle prvních přihlášek to vypadá, že zaujala. Nejvíce zájemců máme zatím z oblastí analýzy big data a chytrých řešení pro domácnosti, města a kanceláře. Přihlášky přišly dosud z celkem 20 zemí včetně Indie, USA, Kolumbie nebo třeba Litvy a Srbska, tvrdí manažerka programu Hana Šudáková

Letos poprvé se navíc účastníci budou moci hned na úvodním zářijovém bootcampu setkat s třicítkou expertů JIC z řad investorů, korporátů i zkušenějších startupistů. 

Hlásit se můžou projekty alespoň o dvou lidech z aplikačních oblastí jako je Industry 4.0, Retail 2.0, Paperless Office, Smart City/Home/Office a Secure Home/Family. Naději na přijetí mají nejen aplikace, ale zejména projekty, které kombinují vlastní software s hardwarem. Uzávěrka je 7. srpna

"Věříme, že takováto řešení mají extrémně silný obchodní potenciál. A posledních patnáct let nám dává za pravdu,“ uvádí šéf Y Soft Ventures Miloš Sochor, který se kolem Starcube pohybuje i potom, co přešel do Y Softu.

cif 24 - early cena - média

Do spolupráce s akceleračním programem Jihomoravské inovační centrum postupně ulovilo většinu velkých hráčů, kteří v jihomoravské metropoli působí.  AVG, Y Soft, Microsoft a Konica Minolta a letos se k nim připojil i Honeywell. „Oceňujeme aktivity, které JIC dělá nejen pro startupy, ale i zavedenější firmy v regionu. JIC vnímáme jako hub pro znalostní ekonomiku,“ podotýká šéf brněnského Honeywellu Jiří Tomíček

Právě ve spolupráci s Honeywellem vybavil JIC dílnu zaměřenou na internet věcí. Na týmy tam čeká prototypovací laboratoř s vývojovými kity Arduino, Raspberry PI, 3D tiskárny nebo třeba hexacopter a Arduino robot. 

Byl pro vás článek přínosný?

Autor článku

Po klasickém desetiletém novinářském kolečku (on-line, papír, televize) se vrátil zase na web a je mu dobře. Více na LinkedIn.

Upozorníme vás na články, které by vám neměly uniknout (maximálně 2x týdně).