Pokud vám vadí příliš hlasitá reklama na českých televizních obrazovkách, můžete zajásat. Podle serveru iDNES.cz vznikla na sněmovní půdě novela, která by ji omezila. Jejím autorem je poslanec a předseda volebního výboru Václav Mencl z ODS, který ji připravil na základě podnětu Rady pro rozhlasové a televizní vysílání (RRTV). Tu svými stížnostmi neustále bombardovali
nespokojení diváci, avšak radní s nimi nemohli nic dělat.
K TÉMATU: Poslanci se 23. ledna poprvé sejdou kvůli novele proti hlučné reklamě
V praxi by tak podle Mencla měla být reklama hlasitá stejně jako ostatní vysílaný obsah. Tato podmínka by platila i pro teleshopping a sponzoring. V případě, že by televize tuto povinnost porušily, hrozila by jim pokuta v rozmezí od deseti tisíc až do pěti milionů korun. Její výše by záležela na míře provinění a na tom, zda se opakuje a kolikrát,
přiblížil iDNES.cz Mencl. K novele náleží vyhláška, díky které by bylo možné dodržování kontrolovat. Teoreticky může platit od srpna.
Z ARCHIVU: Proč je reklama v televizi hlasitější než ostatní program?
Podle informací DigiZone.cz se první jednání o novele zákona o rozhlasové a televizním vysílání, která by měla regulovat intenzitu hlasitosti televizních reklam v České republice, plánují na příští týden. Našemu webu to potvrdil nedávno Petr Krajča, autor Petice pro prosazení stejné hlasitosti reklamy a ostatních pořadů v televizi. Redakce DigiZone.cz se této problematice v průběhu posledních let několikrát věnovala. Přinesli jsme například pohled technických ředitelů televizních stanic na tento nešvar a minulý týden jsme tento problém opět otevřeli v hlavním článku.