Dočkáme se konce hlasité reklamy? Poslanec Mencl má návrh novely zákona

20. 1. 2012
Doba čtení: 1 minuta

Sdílet

Autor: 115393
20. 1. 2012

Pokud vám vadí příliš hlasitá reklama na českých televizních obrazovkách, můžete zajásat. Podle serveru iDNES.cz vznikla na sněmovní půdě novela, která by ji omezila. Jejím autorem je poslanec a předseda volebního výboru Václav Mencl z ODS, který ji připravil na základě podnětu Rady pro rozhlasové a televizní vysílání (RRTV). Tu svými stížnostmi neustále bombardovali nespokojení diváci, avšak radní s nimi nemohli nic dělat.

K TÉMATU: Poslanci se 23. ledna poprvé sejdou kvůli novele proti hlučné reklamě

V praxi by tak podle Mencla měla být reklama hlasitá stejně jako ostatní vysílaný obsah. Tato podmínka by platila i pro teleshopping a sponzoring. V případě, že by televize tuto povinnost porušily, hrozila by jim pokuta v rozmezí od deseti tisíc až do pěti milionů korun. Její výše by záležela na míře provinění a na tom, zda se opakuje a kolikrát, přiblížil iDNES.cz Mencl. K novele náleží vyhláška, díky které by bylo možné dodržování kontrolovat. Teoreticky může platit od srpna.

Z ARCHIVU: Proč je reklama v televizi hlasitější než ostatní program?

Podle informací DigiZone.cz se první jednání o novele zákona o rozhlasové a televizním vysílání, která by měla regulovat intenzitu hlasitosti televizních reklam v České republice, plánují na příští týden. Našemu webu to potvrdil nedávno Petr Krajča, autor Petice pro prosazení stejné hlasitosti reklamy a ostatních pořadů v televizi. Redakce DigiZone.cz se této problematice v průběhu posledních let několikrát věnovala. Přinesli jsme například pohled technických ředitelů televizních stanic na tento nešvar a minulý týden jsme tento problém opět otevřeli v hlavním článku.

Autor článku

Od září 2007 do ledna 2016 byl redaktorem DigiZone.cz. Kromě problematiky pirátství satelitní TV se zajímá také o dálkový příjem televize a VKV rozhlasu.

Upozorníme vás na články, které by vám neměly uniknout (maximálně 2x týdně).