Zisky z reklamy na nejpopulárnějším serveru pro sdílení videí se nevyvíjejí tak, jak by si jeho majitelé přáli. Podle posledních prognóz společnosti by měly příjmy z reklam na YouTube letos dosáhnout 200 milionů dolarů, což je výrazně méně než společnost plánovala. Jako jedno z řešení se nabízí umisťovat reklamní klipy přímo před a za videa, kdy přesně hodlá Google tento formát zavést není zatím jasné.
Důvodů pro neutěšený stav je hned několik, hlavním z nich je především autocenzura, Google totiž nabízí reklamu pouze k videím, u kterých lze jednoznačně prokázat, že neporušují autorská práva. Prokazatelně bezpečných videí je ovšem na serveru asi jen čtyři procenta, zbytek tvoří obsah jehož legálnost je přinejmenším nejistá. Zatím jsme ještě nedosáhli průlomu v zpeněžování obsahu, ale pracujeme na tom, je to pro nás letos největší priorita,
prohlásil na jaře výkonný ředitel Googelu Eric Schmidt.(Aktuálně, Wall Street Journal)