Hlavní navigace

Dropbox láká do Carouselu ukazováním Flashbacků, fotek z minulých let

22. 6. 2015
Doba čtení: 1 minuta

Sdílet

 Autor: Dropnox
Nová funkce Dropboxu v zásadě nedává žádný smysl, kromě nalákání uživatelů k používání aplikace Carousel na ukládání fotek.

„Každý týden pro vás Flashback vybere několik fotografií z minulých let a pošle vám je, abyste si je připomněli.“ Stručné oznámení, které uživatelé Dropboxu dostali mailem, dále vysvětluje, že fotky jsou určeny k tomu, aby se na ně člověk díval a že nová funkce to zjednodušuje – ovšem pokud své snímky ukládáte právě do tohoto úložiště. 

Flashback se dá vykládat jako poněkud nepochopitelná a ne příliš užitečná funkce, která do Dropboxu nepřináší nic moc pozitivního. Je možné, že se Dropbox inspiroval u podobné funkce Facebooku, která oživuje statusy a posty publikované V tento den před několika lety.

Pravděpodobnější ale je, že se Dropbox snaží prostřednictvím Flashbacků navést další uživatele do své aplikace Carousel určené k (automatickému) zálohování fotek z mobilních zařízení.

Odkazy na Flashbacky se totiž otevírají právě v této aplikaci – ať už ve webovém rozhraní, nebo v mobilních aplikacích. V menu Carouselu se také objevila nová položka Flashback, kde oživlé snímky uvidíte.

A když už si jednou něco v Carouselu otevřete, proč byste si zároveň neaktivovali svůj účet? Zvlášť když jsou přihlašovací údaje stejné jako u Dropboxu.

cif 24 - early cena - média

Výběr fotek do Flashbacku je podle Dropboxu zcela automatický, což má dva důsledky: vašimi snímky se neprobírá žádný konkrétní člověk (to je dobře), ale automat na druhou stranu může pro flashback vybrat něco zcela nevhodného (to není dobře).

Ve webovém rozhraní se navíc Flashbacky nedají vypnout, v mobilních aplikacích to naštěstí jde. Jediný způsob, jak zakázat, aby se vaše fotky z Dropboxuve Flashbacku objevovaly, pak je zakázat k nim Carouselu přístup.

Byl pro vás článek přínosný?

Autor článku

Šéfredaktor Lupa.cz a externí spolupracovník Českého rozhlasu Plus. Dříve editor IHNED.cz, předtím Aktuálně.cz a Českého rozhlasu. Najdete mě na Twitteru nebo na LinkedIn

Upozorníme vás na články, které by vám neměly uniknout (maximálně 2x týdně).