Hlavní navigace

Druhý týden MS ve fotbale ubíral diváky Primě a ČT 1, Nova zůstala na svém

23. 6. 2014
Doba čtení: 4 minuty

Sdílet

UVNITŘ TOP 10 POŘADŮ TÝDNE – Česká televize se minulý týden v součtu celodenních podílů všech svých kanálů na dospělém publiku přiblížila skupině Nova, dělilo je 0,40 procentního bodu

Mezitýdenní vývoj (vs. 24. týden 2014)

Cílová skupina 15+

Fotbalový šampionát minulý týden snižoval podíly hlavních kanálů České televize a Primy. Nejvíc na mistrovství světa doplatila Prima, jejíž průměrný celodenní podíl na publiku starším 15 let se propadl o 1,99 procentního bodu na hodnotu 12,13 procenta. Svůj díl na tom má i letní přestávka seriálu Cest domů, který od minulého týdne nahradily reprízy seriálu Obchoďák. Významný pokles o 1,16 procentního bodu na podíl 13,41 procenta ale zaznamenala i ČT 1, která poprvé v pátek nevysílala seriál První republika. Naopak hlavní kanál Novy si mírně polepšil o šest setin procentního bodu na 24,02 procenta. Největší růst vykázala ČT Sport: rostla o 3,23 procentního bodu na hodnotu 9,17 procenta.

PŘEDMINULÝ TÝDEN: Komu minulý týden nejvíc uškodil nástup fotbalového šampionátu?

Fotbal začíná míchat i výkony hlavních televizních skupin v Česku. Pozici lídra v souhrnném celodenním podílu všech svých kanálů na publiku starším 15 let sice udržela skupina Nova, ale jen těsně: od České televize ji dělilo 0,41 procentního bodu. Nova si oproti předminulému týdnu mírně polepšila o 0,37 procentního bodu na hodnotu 32,12 procenta. Česká televize vykázala souhrnný podíl 31,71 procenta, což bylo o 1,38 procentního bodu více než minule. Jediná skupina Prima vykázala větší propad, když si pohoršila o 1,82 procentního bodu na hodnotu 19,82 procenta. Kromě hlavního kanálu Primy mírně klesala i Prima Cool.

Top 10 všechny stanice (25. týden 2014)

Cílová skupina 15–54

V mladší cílové skupině diváků od 15 do 54 let, na kterou programově i obchodně cílí skupina Nova, se minulý týden nejvíce propadly rovněž ČT 1 a Prima. Jednička si v průměrném celodenním podílu na publiku pohoršila o 1,09 procentního bodu na hodnotu 10,32 procenta, Prima dokonce o 1,21 procentního bodu na podíl 9,31 procenta. Poklesu se ve své „cílovce“ nevyhnula ani Nova, která klesla o 0,36 procentního bodu na hodnotu 25,47 procenta. Růst zaznamenala opět zejména ČT Sport, která díky fotbalovému šampionátu poskočila o 3,36 procentního bodu na hodnotu 9,94 procenta, porazila v této kategorii Primu a stala se třetí nejsledovanější televizí v zemi.

U celých televizních skupin se v této divácké kategorii neudálo nic dramatického, rozdíl souhrnného celodenního podílu skupiny Nova a České televize byl výrazně větší než u širší cílové skupiny všech dospělých nad 15 let. Nova si i přes pokles o 0,74 procentního bodu udržela s podílem 35,35 procenta jasné prvenství, na které České televizi scházelo víc než sedm procentních bodů. Kavčí hory si ale oproti předminulému týdnu polepšily o 1,75 procentního bodu na hodnotu 27,96 procenta, přičemž vedle ČT Sport mírně stoupala i ČT art. Skupina Prima si pohoršila o 1,09 procentního bodu na kumulovaný podíl 19,83 procenta.

Kanály – průměrné podíly (25. týden 2014)
Graf podílu kanálů (25. týden 2014)
Graf podílu skupin (25. týden 2014)

Meziroční vývoj (vs. 25. týden 2013)

Cílová skupina 15+

V meziročním srovnání s 25. týdnem minulého roku si v průměrném celodenním podílu na dospělém publiku starším 15 let nejvíce polepšila ČT Sport. Její podíl stoupl o rekordních 6,88 procentního bodu na hodnotu 9,17 procenta. Největší pokles vykázala zpravodajská ČT 24, která loni touto dobou žila mimořádným povodňovým zpravodajstvím. Meziročně si pohoršila o 3,67 procentního bodu na 4,13 procenta. Významný pokles o 2,09 procentního bodu na 12,13 procenta zaznamenal i hlavní kanál Primy, a o 1,43 procentního bodu na hodnotu 13,41 procenta meziročně klesla také ČT 1. Hlavní kanál Novy si pohoršil o 0,48 procentního bodu na 24,02 procenta.

Meziroční vývoj souhrnných celodenních podílů na dospělém publiku starším 15 let přinesl nárůst pouze České televizi, která v součtu stoupla o 3,28 procentního bodu na hodnotu 31,71 procenta. Skupina Nova si nepatrně pohoršila o osm setin procentního bodu na kumulovaný podíl 32,12 procenta, přičemž pokles vykázaly jen hlavní dva kanály: Nova a Nova Cinema. Výrazněji klesala skupina Prima, jež si pohoršila o 2,79 procentního bodu na hodnotu 19,82 procenta. Z celé skupiny meziročně stoupala pouze Prima love.

MKT nástroje 2 tip

Graf týdenních podílů kanálů (2014)

Cílová skupina 15–54

Rovněž v mladší divácké skupině 15 až 54 let meziročně v průměrném celodenním podílu na publiku nejvíce stoupala „fotbalová“ ČT Sport, konkrétně o 7,65 procentního bodu na hodnotu 9,94 procenta. Naopak největší pokles připadl na zpravodajskou ČT 24, jež se propadla o 2,25 procentního bodu na 2,32 procenta (tedy prakticky na polovinu). Významně klesal i hlavní kanál Primy (o 2,16 procentního bodu na 9,31 procenta), hlavní kanál Novy (o 2,06 procentního bodu na 25,47 procenta), Prima Cool (o 1,59 procentního bodu na 4,94 procenta), ČT 1 (o 1,11 procentního bodu na 10,32 procenta) a Nova Cinema (o 1,05 procentního bodu na 4,90 procenta).

Z hlediska celých televizních skupin a jejich souhrnných celodenních podílů na publiku od 15 do 54 let meziročně stoupala jen Česká televize. Zato pořádně: o 6,48 procentního bodu na hodnotu 27,96 procenta. Obě velké komerční televizní skupiny zaznamenaly citelný pokles. Skupina Nova si pohoršila o 2,30 procentního bodu na hodnotu 35,35 procenta, skupina Prima dokonce o 3,49 procentního bodu na podíl 19,83 procenta. Jak u Novy, tak u Primy pokles „zařídily“ dva hlavní kanály, ostatní tematické stanice meziročně neklesaly, některé dokonce stoupaly.

Tabulka týdenních podílů kanálů (2014)

Autor článku

Autor je šéfredaktorem serveru o digitálním vysílání DigiZone.cz a redaktorem týdeníku Reflex.