Hlavní navigace

Duben se nejlépe vydařil Nově, potvrdil se meziroční trend poklesu plnoformátových televizí

Jan Potůček

UVNITŘ TOP 10 POŘADŮ DUBNA – Propadaly se hlavní kanály Novy, Primy, České televize i TV Barrandov. Významný nárůst zaznamenaly „ostatní“ neměřené televizní stanice.

Doba čtení: 4 minuty

Meziměsíční vývoj (vs. březen 2015)

Cílová skupina 15+

Duben přál skupině Nova. Hned dva její programy zaznamenaly největší nárůst v průměrném celodenním podílu na dospělém publiku starším 15 let oproti březnu. Nejvíce si polepšila Nova Cinema, jejíž podíl vzrostl o 0,47 procentního bodu na 4,76 procenta. Následoval hlavní kanál Novy s nárůstem o 0,43 procentního bodu na hodnotu 24,73 procenta. Ovšem nejvýznamněji stoupal „koláč“ sledovanosti „ostatním“ neměřeným stanicím, které si polepšily o 0,72 procentního bodu na hodnotu 8,34 procenta. Opačný trend vykázal sportovní kanál České televize, který oproti březnu klesl o 1,03 procentního bodu na hodnotu 3,87 procenta. Významně si pohoršil i hlavní kanál Primy, jehož podíl spadl o 0,71 procentního bodu na 12,89 procenta.

MINULÝ MĚSÍC: Březen potvrdil trend stárnutí publika ČT i Novy, naopak Prima omlazuje

Ze tří velkých televizních skupin v dubnu zaznamenala meziměsíční růst v souhrnném celodenním podílu na dospělém publiku starším 15 let pouze skupina Nova. Ve srovnání s březnem si polepšila o 1,05 procentního bodu na hodnotu 33,98 procenta. Z pěti volně šířených kanálů Novy si pohoršil pouze Smíchov, ostatní čtyři stoupaly. Česká televize zaznamenala poměrně silný pokles o 1,15 procentního bodu na hodnotu 29,06 procenta. V jejím případě čtyři z šesti programů klesly, nepatrné nárůsty zaznamenaly pouze ČT 2 a ČT art. Rovněž skupina Prima si meziměsíčně pohoršila, a to o 0,87 procentního bodu na podíl 20,39 procenta. Tři ze čtyř programů Primy přitom klesaly a jeden stagnoval (Prima Zoom).

Top 10 všechny stanice (duben 2015)

Cílová skupina 15–54

U mladšího publika od 15 do 54 let, na které se programově a obchodně zaměřuje skupina Nova, za duben v průměrném celodenním podílu na sledovanosti nejvíce posilovaly „ostatní“ neměřené televize. Jejich souhrnný podíl vzrostl oproti březnu o 0,79 procentního bodu na hodnotu 9,71 procenta. Z jednotlivých televizních stanic si nejvíce polepšila Nova Cinema, konkrétně o 0,55 procentního bodu na podíl 6,46 procenta. Zájem rostl také o Fandu, který si polepšil o 0,27 procentního bodu na 1,85 procenta. Největší pokles v dubnu vykázala ČT Sport, která si pohoršila o 0,68 procentního bodu na podíl 4,53 procenta. Následovala „velká“ Prima (- 0,54 procentního bodu na 10,09 procenta) a Prima love (- 0,40 procentního bodu na 2,82 procenta).

MINULÝ ROK: Nova pokračovala i v dubnu v rekordním růstu, meziročně ale v její cílovce excelovala ČT 1

Z velkých televizních skupin v dubnu i u mladšího publika zaznamenala růst pouze skupina Nova. Oproti březnu si ale polepšila méně než v širší kategorii všech dospělých diváků starších 15 let, konkrétně o 0,38 procentního bodu na hodnotu 38,52 procenta. Kromě Smíchova ale rostly podíly všem pěti volně šířeným kanálům Novy. Česká televize v dubnu zaznamenala pokles o 0,58 procentního bodu na souhrnný podíl 24,69 procenta (tři programy klesaly, třem naopak podíl ve srovnání s březnem rostl). Výraznější pokles zaznamenala skupina Prima, která se propadla o 0,96 procentního bodu na 20,08 procenta. Kromě mírného růstu Primy Cool klesaly všechny její programy.

Kanály – průměrné podíly (duben 2015)
Graf podílu kanálů (duben 2015)
Graf podílu skupin (duben 2015)

Meziroční vývoj (vs. duben 2014)

Cílová skupina 15+

V meziročním rovnání s dubnem loňského roku si z jednotlivých televizních stanic v průměrném celodenním podílu na dospělém publiku starším 15 let nejvíce polepšila ČT Sport. Její podíl narostl o 1,15 procentního bodu na hodnotu 3,87 procenta. Dařilo se i Nově Cinema, která si připsala 0,87 procentního bodu na letošních 4,76 procenta. Rostly také „ostatní“ neměřené televize, jejichž souhrnný podíl poskočil o 0,75 procentního bodu na 8,34 procenta. Největší meziroční propad vykázala ČT 1, která si pohoršila o 1,12 procentního bodu na 14,90 procenta. Následoval hlavní kanál Novy (- 0,86 procentního bodu na 24,73 procenta) a TV Barrandov (- 0,74 procentního bodu na 3,99 procenta).

Z celých televizních skupin si v souhrnném celodenním podílu na dospělém publiku starším 15 let meziročně nejvíce polepšila skupina Nova. Jejích pět volně šířených kanálů vykázalo podíl o 0,40 procentního bodu vyšší než loni v dubnu, konkrétně 33,98 procenta. A to i přes silný pokles hlavního kanálu a mírnou ztrátu Fandy. Meziroční růst zaznamenala i Česká televize, jež si polepšila o 0,31 procentního bodu na hodnotu 29,06 procenta. Podařilo se jí vyrovnat silný pokles ČT 1 i meziroční skluz zpravodajské ČT 24. Jako jediná z „velké“ trojky meziročně klesla skupina Prima, která si jako celek pohoršila o 1,13 procentního bodu na hodnotu 20,39 procenta. Kromě Primy love totiž všechny její programy klesaly nebo stagnovaly na loňských číslech.

KL18_hlasování

Cílová skupina 15–54

V mladší cílové skupině diváků od 15 do 54 let si meziročně z jednotlivých televizí v průměrném celodenním podílu na publiku nejvíce polepšila ČT Sport, a to o 1,36 procentního bodu na hodnotu 4,53 procenta. Obdobný růst vykázala i Nova Cinema, která si polepšila o 1,32 procentního bodu na 6,46 procenta. Dobře se dařilo i „ostatním“ neměřeným televizím, které v souhrnu zvedly podíl o 0,66 procentního bodu na 9,71 procenta. Největší meziroční pokles u mladších diváků vykázala ČT 1, která se propadla o 1,54 procentního bodu na 11,49 procenta. Významně klesala ale také „velká“ Prima, jež si pohoršila o 0,93 procentního bodu na 10,09 procenta, a hlavní kanál Novy, který klesl o 0,78 procentního bodu na 26,78 procenta.

Skupina Nova byla jediným velkým televizním domem v Česku, který v dubnu zaznamenal v této cílové skupině růst. V celodenních číslech si konkrétně polepšila o 1,06 procentního bodu na hodnotu 38,52 procenta, a to i přes pokles hlavního kanálu a mírný propad Fandy. Česká televize vykázala mírný meziroční pokles o 0,32 procentního bodu na hodnotu 24,69 procenta, přičemž kromě ČT 1 klesala i zpravodajská ČT 24. Větší pokles zaznamenala skupina Prima, která se meziročně propadla o 0,87 procentního bodu na hodnotu 20,08 procenta. Ze čtyř jejích programů klesaly tři, nárůst zaznamenala pouze Prima love.

Našli jste v článku chybu?