Hlavní navigace

Dvanáctý Den D - riskantní svět betaverzí

1. 4. 2011
Doba čtení: 2 minuty

Sdílet

Večer dvanáctý nebyl nudný, byl pestrý, tedy pro nás ve studiu. Jaké nebezpečí hrozí u produktů v beta verzi? Proč neuspěla speciální fotokamera? A kdo tedy nakonec uspěl?

Koho jsme viděli v Den D S03E11

  • MOVE 360 – Petr Veselý a Karmazín – 1 500 000 Kč za 33 % – Technologie na zobrazování nemovitostí na internetu
  • REVOLUČNÍ BĚŽKY POP CROSS – Jiří Popel 3 000 000 Kč za 20 % – Nový druh běžeckých lyží
  • EXTRASLIDE – Dominik Gavor a Martin Kolínský – 800 000 Kč za 10 % – Software místo příruček
  • NEUROMARKETING – Tomáš Zdechovský – 2 000 000 Kč za 10 % – Nová technologie pro vzdělávání

Pan Karmazín a pan Veselý nám ukázali fotokameru umožňující 360° fotografie a věří, že nemovitostní makléři po jejich produktu skočí. Budou jim prodávat optiku a starat se o jejich servery, pokud se dobře pamatuji. Business, pokud bude dobře fungovat, má generovat cca 8 mil. CZK obratu. Představa, že pánové létají po republice a prodávají makléřům optiku, mne nezaujala, podobně jako investice do fotografa specializujícího se na školní fota. Živnost se mi líbila, investovatelná nebyla, protože se živnostníkem stát nechci.

Hledáte investora? Přemýšlíte o tom, že byste odstartovali svou vlastní společnost? Inspirací vám může být Den D, pořad vysílaný na České televizi. A my jsme požádali jednoho z porotců a zároveň investorů, démonického Michala Poplara Rostocka, aby nám Den D okomentoval a doplnil to, co jste viděli na obrazovce o to, co se stalo mezi tím. Předchozí díly komentářů najdete zde.

Pan Jiří nás ohromil svojí revoluční lyží. Šlo o nový typ běžek, rozkladatelných. Rozpadla se mi v rukách. Produkty v beta verzi mají tu slabinu, že při prezentaci investorům mají tendenci nefungovat. Podnikatelé to řeší tím, že zdvojnásobí emitované charisma v naději že uspějí. Pan Jiří charisma nezvýšil, mumlal, koktal. Nedostatek sněhu ve studiu a absence instruktážního videa mne přinutila zapnout fantazii orientovanou na profit a snažil jsem se vymyslet, jak na tomto produktu udělat nějaký profit. Tma, šeď, mlha, žádný profit. Konec.

Tipy C

Pánové Dominik a Martin jsou známí divákům z druhé série Dne D. Tehdy nás zaujali elánem, možná zajímavým produktem a snahou vymýšlet nové věci. Přesto svůj první projekt nedotáhli do žádného (ani hořkého) konce. Že by první ukázka toho, že jim schází koncovka, to, co je pro úspěch nejdůležitější? Jejich současný projekt nám připomínal powerpointovou prezentaci pro klub důchodců. Nulová inovace, extrémní náročnost na práci, minimální škálovatelnost, velká konkurence, nízké bariéry vstupu, etc, etc. Očekávám, že v dalším kole budou chtít pánové inovovat žárovku tím, že ji natřou jinou barvou a budou investory přesvědčovat o tom, že jejich barevná žárovka má lepší barvu než jiné barevné žárovky. Pokrok nemůže být vždy garantován, občas se objevuje i regrese.

Pan Tomáš zaujal. Ivan Pilný se dlouhodobě věnuje businessu vzdělávání a NLP businessu, pan Tomáš působil dojmem, že ví, o čem hovoří. Vynechám-li fakt, že jde opět o špatně škálovatelnou službu, dovedu si představit, že po takové službě bude poptávka, minimálně do doby, než někdo vymyslí novou, lepší, zábavnější, službu. Osobně se domnívám, že budoucnost patří softwarovým produktům. Budoucnost také ukáže, zda bude mít Ivan Pilný pro tuto investici exit nebo ne.

Komu byste dali vy své peníze v S03E12? (Můžete vybrat i více projektů)

Byl pro vás článek přínosný?

Autor článku

Autor je investiční bankéř ve společnosti VICf.cz...
Upozorníme vás na články, které by vám neměly uniknout (maximálně 2x týdně).