Hlavní navigace

DVB-T má řadu nevýhod, tvrdí mluvčí UPC František Malina

Pozemní digitální televizi sice budou moci diváci přijímat zdarma, to ale ještě neznamená, že s ní budou tolik spokojeni jako s placenými televizními službami. Myslí si to mluvčí největší tuzemské kabelové společnosti UPC František Malina, podle něhož DVB-T skrývá řadu problémů, kvůli kterým na něj mnoho diváků zanevře. Malina to napsal v aktuálním čísle oborového týdeníku Marketing&Media.

Zdarma ještě neznamená nejvýhodněji. A masový televizní divák, zvyklý obracet každou korunu, to ví. Zjišťuje, že se set-top-boxem pro terestrický digitální příjem je spojeno poměrně značné uživatelské nepohodlí včetně dodatečných nákladů chce ušetřit. Nemusí to být jen peníze, ale i čas a starosti. A placené televizní služby mu nabízí řadu výhod, konstatuje Malina.

Mezi výhody pak mluvčí UPC vypočítává širší programovou nabídku a větší možnost výběru, protože počet pozemně šířených digitálních televizí bude omezen. Operátoři placených služeb podle něj navíc dokáží vyjít vstříc stále rostoucímu počtu cizinců a zájemců o cizí jazyky i různým minoritám a nabídnout zprávy jak na globální úrovni, tak z hlediska „pražské čtvrti“.

Druhou výhodou placené digitální televize je podle Maliny technický servis od operátora. Technický laik, který vyjde s terestrickým set-top-boxem v ruce před prodejnu, často neví, zda nakoupil dobře a jak s boxem naložit. Po jeho zprovoznění pak neví, kam se obrátit s případnými poruchami. Alternativní platformy přitom většinou nabídnou vše: set-top-box, instalaci, obměnu, automatické ladění a především stálou technickou podporu, vypočítává mluvčí UPC.

KL18_hlasování

Další přidanou službou jsou dodatečné služby, jako je nahrávání pořadů, zastavování živého vysílání, televize ve vysokém rozlišení obrazu, domácí videopůjčovny. Právě tyto platformy už dnes umí nabídnout i další služby, a sice telefon a internet. Divák umí ocenit, že je všechny dostává naráz a především v tzv. balíčku s výraznou slevou, vysvětluje Malina. Divák navíc nemusí řešit otázku vypínání analogového vysílání ve svém regionu, operátor se o něj postará sám.

Krátce řečeno, argument televize zdarma až tak v praxi neplatí. Starší generace možná vnímá placenou televizi jako zbytný nadstandard, ale jak ukazují výzkumy sledovanosti, zájem o “ostatní“, tedy o (převážně) placené televize se za poslední léta u mladé generace více než zdvojnásobil, upozorňuje Malina. Malé kabelové a satelitní televize vykazují v letošním roce průměrný denní podíl na sledovanosti přes 12 procent, společně s digitálními programy České televize a kanálem Nova Cinema dokonce 15 procent.

Našli jste v článku chybu?