Hlavní navigace

E-maily bez diakritiky ustupují do pozadí

Jiří Macich ml.

Čeští uživatelé Internetu při elektronickém korespondování hojně využívají diakritiku. Vyplývá to z průzkumu, který si nechalo vypracovat sdružení CZ.NIC u agentury Markent. Zprávy v češtině bez diakritiky jsou například ve firemním prostředí už poměrně unikátní záležitostí. Ještě v roce 2008 odesílala ze své pracovní e-mailové adresy e-maily bez diakritiky čtvrtina dotázaných uživatelů – zaměstnanců. Letos jich je už jen 14 procent.

Čeští uživatelé Internetu při elektronickém korespondování hojně využívají diakritiku. Vyplývá to z průzkumu, který si nechalo vypracovat sdružení CZ.NIC u agentury Markent. Zprávy v češtině bez diakritiky jsou například ve firemním prostředí už poměrně unikátní záležitostí. Ještě v roce 2008 odesílala ze své pracovní e-mailové adresy e-maily bez diakritiky čtvrtina dotázaných uživatelů – zaměstnanců. Letos jich je už jen 14 procent.

Ubývá i e-mailů bez diakritiky v osobní komunikaci. V roce 2008 nevyužívalo diakritiku 45 procent dotázaných uživatelů. Momentálně jde o 29 procent. Obavy, že elektronická komunikace výrazně ovlivní formu psaného jazyka, se ukazují jako liché. Vynechávání diakritiky v elektronické komunikaci byl spíše přechodný trend spojený s technickými podmínkami, které platily v začátcích Internetu a které byly postupně překonány, okomentoval výsledky průzkumu Ondřej Filip, výkonný ředitel sdružení CZ.NIC. (Tisková zpráva)

Našli jste v článku chybu?