Včera jsme psali o přetrvávajících problémech uživatelů e-mailů u IOL. Telefónica O2 sice stále oficiálně mlčí, ovšem jeden ze čtenářů nám přeposlal reakci technické podpory. Vámi zaznamenaný problém s odesíláním emailu, (v inkriminované době i možnými prodlevami při přihlášení k e-mailové schránce) je způsoben mimořádným zatížením našich e-mailových SMTP serverů, které je vyvoláno extrémním nárůstem e-mailového spamu a virů, jež jsou odesílány ze zahraničí na náhodné e-mailové adresy v České republice, tedy i na e-mailové adresy zákazníků Telefóniky O2. Problémem jsou zejména obrázkové spamy, jejichž podíl se v posledních měsících více než trojnásobně zvýšil a jež vyžadují na zpracování více strojového času serverů. Celkový podíl spamu tak činí až 90 procent všech e-mailů, které do e-mailových schránek zákazníků přichází. Tento problém se týká všech poskytovatelů emailových služeb, nejen Telefoniky O2.
To je poměrně zajímavé tvrzení. Podíl spamu se podle různých statistik dlouhodobě pohybuje přes 90 procent a konkurenční služby problémy takto chronického rázu nemají. Navíc podle čísel z různých stran podíl obrázkového spamu už téměř rok klesá.