Hlavní navigace

E-shopové Vánoce začínají. Twisto odkládá platby za dárky až na leden

4. 11. 2014
Doba čtení: 1 minuta

Sdílet

Čokoládoví Mikulášové a vánoční ozdoby už plní kamenné obchody. Internetoví prodejci letos rozjíždí Vánoce také dříve než loni.

S odloženou platbou přišlo Twisto už loni a jako první cíl si dalo souboj s dobírkou. Platební metoda, kterou proslavila švédská služba Klarna, ale funguje na  principu placení až po čtrnáctidenní testovací, lhůtě. Do startupu zainvestoval kromě Mitonu třeba i Enern

V rámci příprav na vánoční e-shopovou jízdu se firma domluvila s vybranými obchody na speciální nabídce. Zboží do hodnoty pěti tisíc mohou zákazníci objednávat od začátku listopadu, ale zaplatit ho budou moci až do poloviny ledna příštího roku. Mezi vybranými e-shopy je třeba UrbanStore, nákupní kluby Bonami a ProDeti nebo obchod se sportovním oblečením SnowBitch.cz. Za odloženou platbu zaplatí zákazníci 39 korun. 

Princip služby stojí v podstatě na mikropůjčkách. Obchodník totiž dostává peníze v okamžiku expedice a o tom, jestli Twisto uživateli „krátkodobou půjčku“ poskytne, rozhoduje systém na základě vyhodnocení řady faktorů a osobních údajů, které firma získá mimo jiné od provozovatelů internetových obchodů.

„Zákazníky si vyhodnocujeme už v košíku. Vyhodnocení trvá zhruba 400 ms. Díváme se na 637 různých faktorů a spojitostí mezi nimi. Hodnotíme na bázi dat, která máme od e-shopu a která si stáhneme online,“ tvrdí spoluzakladatel firmy Michal Šmída

Tip_PPC

Konzervativní trh

Zavést novou platební metodu na český trh ale není jednoduché. Podle poslední studie APEK se momentálně do čela „žebříčku popularity“ posunula platba převodem z účtu, kterou loni nejčastěji využilo 32 % respondentů. V čele žebříčku vystřídala dobírku, jejíž obliba postupně klesá. Postupně stoupá používání platebních karet, které preferuje 22 % dotázaných (loni to bylo 19 %). 


Autor: APEK

Bankovní převod přitom lidé stále označují ze nejkomfortnější způsob platby (27 %), v těsném závěsu se drží karty (25 %) a dobírka (24 %). Mobilní platby přes služby typu Mobito či MasterCard Mobile označilo za nejkomfortnější jen 1 % respondentů.

Autor článku

Po klasickém desetiletém novinářském kolečku (on-line, papír, televize) se vrátil zase na web a je mu dobře. Více na LinkedIn.