Hlavní navigace

E-shopy se dopouštějí stále stejných chyb, ČOI udělila tucet pokut

24. 3. 2010
Doba čtení: 1 minuta

Sdílet

Česká obchodní inspekce (ČOI) informovala o výsledku kontrol internetových obchodů v únoru tohoto roku. Kontroly byly zaměřené zejména na dodržování povinností spojených s informováním zákazníka o právu odstoupení od kupní smlouvy a o dalších důležitých informacích. Česká obchodní inspekce provedla 57 kontrol a nedostatky byly zjištěny ve 44 případech, tedy ve více než 75 procentech. Od počátku roku bylo kontrolováno 101 subjektů zabývajících se prodejem zboží prostřednictvím Internetu, přičemž…

Česká obchodní inspekce (ČOI) informovala o výsledku kontrol internetových obchodů v únoru tohoto roku. Kontroly byly zaměřené zejména na dodržování povinností spojených s informováním zákazníka o právu odstoupení od kupní smlouvy a o dalších důležitých informacích. Česká obchodní inspekce provedla 57 kontrol a nedostatky byly zjištěny ve 44 případech, tedy ve více než 75 procentech. Od počátku roku bylo kontrolováno 101 subjektů zabývajících se prodejem zboží prostřednictvím Internetu, přičemž porušování zákona o ochraně spotřebitele bylo zjištěno v 69 případech (tj. skoro 70 procent).

Hříchy provozovatelů e-shopů jsou víceméně pořád stejné: neposkytování informací spotřebiteli o možnosti odstoupení od kupní smlouvy, chybějící české návody, nedodržování lhůt pro vyřízení reklamací, chybějící identifikační a kontaktní údaje, slevy neodpovídající realitě. Česká obchodní inspekce v únoru uložila e-shopům tucet pokut v celkové hodnotě 19 000 korun. Tři desítky případů budou řešeny ve správním řízení. Dvě zjištění jsou nadále v šetření. (Tisková zpráva)

Byl pro vás článek přínosný?

Autor článku

Autor je nezávislý novinář a publicista věnující se informatice, elektronice a telekomunikacím. V těchto oborech i podniká. Se serverem Lupa.cz spolupracuje již řadu let jako externí redaktor.

Upozorníme vás na články, které by vám neměly uniknout (maximálně 2x týdně).