Hlavní navigace

E-shopy se dopouštějí stále stejných chyb, ČOI udělila tucet pokut

Jiří Macich ml.

Česká obchodní inspekce (ČOI) informovala o výsledku kontrol internetových obchodů v únoru tohoto roku. Kontroly byly zaměřené zejména na dodržování povinností spojených s informováním zákazníka o právu odstoupení od kupní smlouvy a o dalších důležitých informacích. Česká obchodní inspekce provedla 57 kontrol a nedostatky byly zjištěny ve 44 případech, tedy ve více než 75 procentech. Od počátku roku bylo kontrolováno 101 subjektů zabývajících se prodejem zboží prostřednictvím Internetu, přičemž…

Doba čtení: 1 minuta

Česká obchodní inspekce (ČOI) informovala o výsledku kontrol internetových obchodů v únoru tohoto roku. Kontroly byly zaměřené zejména na dodržování povinností spojených s informováním zákazníka o právu odstoupení od kupní smlouvy a o dalších důležitých informacích. Česká obchodní inspekce provedla 57 kontrol a nedostatky byly zjištěny ve 44 případech, tedy ve více než 75 procentech. Od počátku roku bylo kontrolováno 101 subjektů zabývajících se prodejem zboží prostřednictvím Internetu, přičemž porušování zákona o ochraně spotřebitele bylo zjištěno v 69 případech (tj. skoro 70 procent).

Hříchy provozovatelů e-shopů jsou víceméně pořád stejné: neposkytování informací spotřebiteli o možnosti odstoupení od kupní smlouvy, chybějící české návody, nedodržování lhůt pro vyřízení reklamací, chybějící identifikační a kontaktní údaje, slevy neodpovídající realitě. Česká obchodní inspekce v únoru uložila e-shopům tucet pokut v celkové hodnotě 19 000 korun. Tři desítky případů budou řešeny ve správním řízení. Dvě zjištění jsou nadále v šetření. (Tisková zpráva)

Našli jste v článku chybu?