UVNITŘ DOKUMENT Čeští diváci jsou unaveni televizními zprávami o ekonomické krizi a dokonce si myslí, že tyto zprávy krizi ještě zhoršují. Vyplývá to z pravidelného průzkumu kabelové společnosti UPC, který proběhl v listopadu a prosinci loňského roku v deseti evropských zemích, kde působí tento operátor. Celkově se jej zúčastnilo 11 tisíc respondentů, z toho 906 z České republiky.
DOKUMENT: Výsledky průzkumu UPC v České republice (PPT, 716 kB)
Okolo 40 procent lidí současně připouští, že kvůli krizi navštěvuje méně kina, restaurace a bary. Místo toho tráví více času s rodinou a kamarády nebo surfováním na internetu. Surfování na internetu přitom vítězí nad sledováním televize,
informoval mluvčí české UPC František Malina. Téměř 20 procent respondentů uvedlo, že při zmínce o finanční krizi raději okamžitě přepne na jiný program,
dodal.
Češi patří v rámci Evropy spíše k aktivnějším národům, kteří během ekonomické krize vyhledávají aktivní činnost. Internetu se věnují více než televizi, nejvíce si pouštějí DVD či video, jsou na čele u sportovních aktivit a nejvíce hodin tráví s přáteli a rodinou,
konstatuje Malina. Krize však diváky nijak významně nedovedla od sledování televize, vyplývá z průzkumu UPC.