Hlavní navigace

eŠopák: Hračkárna chce e-shop, Alza rozváží nonstop a Amazon staví na Slovensku

Jan Beránek

S přibývajícím sluníčkem přichází i trocha oddechu pro e-shopy. Tedy jen některé. Je tu týdenní souhrn dění v e-commerce.

Zatímco minulý týden jsme řešili, že DPD končí s víkendovým rozvozem, v druhém květnovém týdnu se ozvala Alza, že chce naopak po Praze rozvážet nonstop. 

Obchod spojený se zeleným mimozemšťanem zároveň rozjel svůj první letošní Black Friday. Jenom jestli to s těmi černými pátky nepřehání. 

Z domova

- Alza začíná rozvážet objednávky non-stop. Ale jen po Praze. Po rozjezdu nočního výdeje v holešovické pobočce to byl podle vedení firmy logický krok. 

- Hračkárna Hamleys chce v Česku rozjet vlastní e-shop. Podle serveru Retailek by se tak mělo stát do čtvrt roku. 

– Krabice plná výtvarné zábavy pro děti chodí pravidelně každý měsíc s novým nápadem. Brněnský Bobobox chystá nové varianty a změny předplatného.

- Češi mají letos na webu utratit 115 miliard korun, meziročně zase o pětinu víc. Věští to Asociace pro elektronickou komerci. 

Ze zahraničí

– Amazon přitvrzuje v souboji s Wall-Martem. Snižuje hranici pro získání poštovného zdarma z pětatřiceti na pětadvacet dolarů. 

HelloFresh spouští vinárnu. Předplatitelům bude rozvážet zásilku šesti lahví červeného nebo bílého za 89 dolarů.

- Amazon bude stavět na Slovensku. Chce tam proinvestovat desítky milionů eur a postavit nové logistické centrum.

Personálie

- Po nedávné akvizici německé firmy Mussler Beauty získalo Notino ještě novou šéfku pro marketing. Stane se jí Gabriela Lungu, specializuje se na brand a komunikaci a zkušenosti sbírala po celé Evropě. 

- Ze Zootu odchází Josef Říkovský. Šéf péče o zákazníky změnil lokál a místo zájemců o módu bude řešit klienty s půjčkami. A to vše pod křídly PPF, respektive Home Creditu. 

Našli jste v článku chybu?