Hlavní navigace

EU varuje před Bitcoiny, lidé píší adresy do vyhledávání a Facebook jde do AI

15. 12. 2013
Doba čtení: 8 minut

Sdílet

Sledování zpráv škodí zdraví. Naučte se říkat NE. SEO je mrtvé, ať žije SEO. Google jde do robotiky a Yahoo dva dny nefungovaly maily. Co přinesl právě končící #tyden?

A schválně, kolik filmů jste viděli? A kolik jich poznáte? 

Sledování zpráv škodí zdraví. Vede k obavám a agresivitě, potlačuje kreativitu a schopnost přemýšlet nad věcmi do  hloubky. Přestaňte číst zprávy, jediné řešení. Viz News is bad for you – and giving up reading it will make you happier

Naučte se říkat NE. Zejména v okamžiku, kdy vyvíjíte nový produkt. Dobré čtení v PRODUCT STRATEGY MEANS SAYING NO

Mimochodem, pokud si snad myslíte, že je českým specifikem, že uživatelé do vyhledávacího políčka Seznamu píší adresu Facebooku či Googlu, tak nikoliv. Stejně se chovají uživatelé po celém světě. Viz How is Google still the luddite’s address bar?

Twitter se pokusil zavést blokování (block) a ztlumení (mute), aby během pár hodin vše rychle vrátil do původní podoby. Nepochopil totiž, že když někoho chcete zablokovat, tak to opravdu musí fungovat jako blokování. Typická ukázka toho, jak programátoři nechápou realitu. Viz Twitter learns the difference between blocking and muting users

TELEgraficky

Couchsurfing a co jste o něm nechtěli vědět ■ Odyseus to neměl lehké, mrkněte, kudy cestoval ■ Bloomberg a Linkedin ■ Oracle podpoří OpenStack, to je dobrá zpráva ■ Malware rád Bitcoiny ■ Miliony obrázků z Britské knihovny online k použití zdarma ■ AppsFire končí ■ Call Me Maybe je nejpopulárnější skladbou všech dob ■ Beyoncé pustila do světa nové album jenom na iTunes ■ Pirate Bay se už zase stěhuje

HARDWARE

Chromecast čekají v příštím roce velké věci. Viz Chromecast in 2014: an open SDK, big international plans and maybe even new devices a můžete si tam počíst i o plánech s Google TV.

Google koupil výrobce (poněkud strašidelně vypadajících) robotů, které znáte z videí na YouTube. Viz Google Adds to Its Menagerie of Robots a můžete se na videu podívat na WildCat.

Pokud jste snad poslechli online rady, jak „vylepšit“ kompatibilitu Xbox One, podařilo se vám vyrobit si nepoužitelnou kupičku železa. Viz 4chan's fake Xbox One instructions convince users to brick their systems

WEBDESIGN, INTERNET

Why SEO is dead aneb jedno z podstatných čtení o budoucností SEO. Ve zkratce říká, že dobré SEO je dobrý obsahový marketing. A SEO tak, jak se dělalo doposud, tedy generováním záplavy nesmyslných textů (vyhovujících pouze vyhledávači), je cestou do pekel. A co ještě říká? Třeba to, že investice do opravdu dobrého a kreativního copywritera je klíčová. Protože ten bude vytvářet texty, které lidé budou chtít číst. A také na ně reagovat komentováním, sdílením, lajkováním, doporučováním.

“Be Careful: Trends Come And Go” říká Jan Martin v rozhovoru pro Smashing Magazine. A má pravdu, trendy přicházejí a odcházejí a jako designeři byste měli být opatrní.

Co přinesou mobilní telefony a mobilní Internet? Trend roku 2013 skrytý pod „Always-on Commerce“. Tedy nakupování 24 hodin denně. A taky samozřejmě odkudkoliv. Viz Key Trends for 2014: Always-On Commerce

A pak že SEO není magie. Mrkněte do How to Use Twitter Follower Data to Build Awesome SEO Links

How Responsive Design Gets You More From Your Website s čísly a argumenty pro responzivní webdesign.

Yahoo vypadly na dobré dva dny mailové služby. Což se samozřejmě stát může, bohužel to bylo doprovázeno tradičním absurdním mlčením a neinformováním uživatelů. Viz YAHOO MAIL OUTAGE HITS USERS HARD; THE COMPANY'S SILENCE HITS ITS REPUTATION HARDER

SOFTWARE

Facebook se prý chce pustit do umělé inteligence. Viz Facebook Taps ‘Deep Learning’ Giant for New AI Lab

Všechno co potřebujete vědět, abyste dostali SteamOS na svůj počítač. Ano, je to tak, herní operační systém od Valve je venku. Viz Everything you need to know to install SteamOS on your very own computer

Why hasn’t anyone been fired over HealthCare.gov? je hodně dobrá otázka. Ale vlastně to není nic zvláštního. Ostatně – to, že by byl někdo vyhozen za zpackané IT/C projekty v Česku, je také pořád spíš výjimka.

MARKETING A KOMUNIKACE

Komunikační koncept turistické destinace Praha aneb: Jak snadno přinést zdůvodnění každé ptákoviny. A je jedno, jestli má hlavu a patu.

Firmy utrácejí více a více peněz za značkový obsah online. Nakonec co jim zbývá, když právě obsah je to jediné, co stále funguje. Viz Corporate Spending on Online Branded Content Keeps Rising

Simplify Your Inbound Marketing Process: Focus on Content Assets stojí za důkladnější studium.  

5 Things SEO Writers Could Learn From PR by skoro mohlo být povinným čtením pro ty, co dělají SEO (nebo do SEO). Ale i pro PR (agentury i jednotlivce).

Pamatuji doby, kdy dosah u stránek na Facebooku byl okolo 25 %. Pak to zkrouhli na 16 %, pak na 9 % (a těch 16 až 25 se jakž takž dalo dosáhnout). A teď jsou to 3 %. Ano, pouhá 3 %. Máte-li 1 000 fanoušků, pustí vás Facebook milostivě ke 30 lidem a považuje to za normální. Viz Facebook Brand Pages Suffer 44% Decline in Reach Since December 1

Je ale dobré přinést i trochu jiný pohled. Jon Loomer v An Experiment: Testing Facebook’s News Feed Filtering Algorithm tvrdí, že z pohledu uživatele je vlastně všechno v pohodě a že vidí, co chce vidět.

A ještě jeden kousek na totéž téma. Facebook Slightly Tweaked How The Site Works — And It Screwed An Entire Profession má dobrou pointu: Facebook mírně pozměnil to, jak funguje, a má to dopady na jednu kompletní profesi a část internetového průmyslu. Protože co si asi tak počnou všichni, kdo se stali na Facebooku závislí? Jednak ti, kdo se živí „optimalizací“ příspěvků tak, aby měly co největší dosah. Ale hlavně ti, kteří přivádění návštěvníků na svůj web postavili hlavně na Facebooku.

BEZPEČNOST, SOUKROMÍ, PRÁVO

Co je to veřejný prostor? A jak do něj zapadají věci jako Google Glass? Viz Everything visible: How wearable cameras are changing the way we think about public space

NSA měla agenty v Second Life, World of Warcraft i na Xboxech. Skvělé. Viz New Snowden Leak Reveals The NSA Planted Agents Inside ‚World of Warcraft‘

Evropská Unie vzkazuje Nokii, že by se neměla stát patentovým trolem. Ale otázka je, co vlastně Nokii zbývá? Nebo, respektive, co z ni zbylo. Viz EU to Nokia: Don't be a ‚patent troll‘

Tak Snapchat možná nakonec vyhyne na typické problémy. Právní a jiné tahanice zakladatelů a objevitelů. Viz Snapchat Files For A Restraining Order, Accuses Ousted Founder Of Leaking Confidential Court Docs

Šifrovat SMSky? To vůbec není špatný nápad. TextSecure se navíc dostane do CyanogenMod varianty Androidu. Viz Ten Million More Android Users' Text Messages Will Soon Be Encrypted By Default

Atmosféra nedůvěry na všech stranách. Nelze „věřit“ čipům pro šifrování od Intelu a Via. Viz “We cannot trust” Intel and Via’s chip-based crypto, FreeBSD developers say

SOCIÁLNÍ SÍTĚ

Je až k neuvěření, jak šíleně Facebook tlačí na to, že si MUSÍTE platit, abyste byli vidět. Pořád s napětím čekám, jestli to Facebook ustojí, nebo bude muset couvnout a vrátit stránky k původnímu modelu, kdy měly přijatelný dosah/reach. Viz Facebook Urges Use Of Paid Distribution Rather Than Organic Reach

29 % uživatelů Google+ pracují v IT, internetových či počítačových službách. Via Who actually uses Google+? Exactly who you’d expect

To, co sice napíšete, ale nakonec neodešlete, Facebook zajímá. A sleduje to, analyzuje (a třeba to jednoho dne všechno zveřejní za vás, tedy pokud chcete být hodně paranoidní, tak i tohle je možné). Jinak ale viz Facebook wants to know why you didn’t publish that status update you started writing.

Chcete hodně retweetů? Potřebujete sledující. Ale zejména takové, kteří k vám nemají silné vazby. Viz Weak Ties Are the Key to Getting Retweeted

Redesignu Facebooku se hned tak nedočkáme, všechno, co doposud (a to budou dobré dva roky) udělal, zahodil a vše se dělá znova. Viz Report: Facebook Won't Roll Out Its Major Redesign Any Time Soon

MOBILNÍ APLIKACE

The 40 Must-Have Android Apps for the Power User je přesně to, co název říká. Čtyři desítky aplikací, které prostě musíte mít na svém Androidu.

Je to docela logické, že by (Google) Ingress mohl posloužit pro další hry založené na augmentované realitě. Viz Google's Ingress to become a platform for other augmented reality games. Nemluvě o tom, že Ingress končí betu a vstupuje do ostrého stavu.

STARTUPY A EKONOMIKA

Evropská Unie prý varuje před Bitcoinem. Uvádí to European Union Warns on Bitcoin a zmiňuje, že Bitcoiny nemají žádnou ochranu v okamžiku, kdy o ně spotřebitel přijde vlivem krachu či hacku platformy, které je svěřil. Což je věcné a správné varování. A vrací se k tomu, že je jenom těžko pochopitelné, proč vlastníci Bitcoinů ty své svěřovali jakýmsi obskurním službám na Internetu.

INFOGRAFIKA

Top 7 Ways to Increase Your Facebook Likes (Infographic) nabízí sedm metod získávání fanoušků stránky na Facebooku. Většinou jde o poskytování obsahu či služeb výměnou za fanouškovství. Což samozřejmě funguje, ale přináší to vysoké procento „fanoušků“. které zaujala pouze možnost získat něco zdarma, ale dál je firma ani služby či produkty nezajímají.

Report: Bot traffic is up to 61.5% of all website traffic upozorňuje, že webový provoz je z 61,5 % tvořen roboty. Za skoro třetinu provozu mohou vyhledávače, 5% podíl mají skripty stahující informace ze stránek, 4,5% podíl hackovací pomůcky, 0,5% spammeři a 20,5% další roboti, kteří se za něco/někoho vydávají. Meziročně prý navíc podíl robotů stoupl o 21 procent.

KL24

Co se (většinou) nedostalo do článků a stojí z právě uplynulého týdne za pozornost. Mohlo by se hodit, mohlo by zaujmout, možná to prostě jenom nějak tak uniklo v záplavě stovek článků a zpráv, které se uplynulém týdnu objevily. Ručně tříděné ze stovek zdrojů a tisíců přečtených zpráv, v drtivé většině zahraničních. Vzniká průběžně celý týden.

Pokud chcete seriál sledovat, má vlastní štítek v podobě #TYDEN

Byl pro vás článek přínosný?

Autor článku

Konzultant a publicista, provozuje www.pooh.cz. Podle některých si myslí, že rozumí všemu, sám je však přesvědčen o pravém opaku a ani v 30+ letech nedokázal přijít na to, jak mít peníze a nepracovat.
Upozorníme vás na články, které by vám neměly uniknout (maximálně 2x týdně).