Podle zprávy rozeslané Facebookem správcům stránek můžeme možná očekávat další otřesy v počtech fanoušků. S pomocí technologií, zejména v podobě rozpoznávání chování, vyráží Facebook (opět) do boje proti falešným Líbí/like.
Detaily navíc vysvětluje v Breaking new ground in the fight against fake likes, kde se dočtete, že jde sice o malý problém, ale Facebook chce být důvěryhodným místem, proto jej chce ještě zmenšit.
TIP: Jak se projevila čistka mezi fanoušky na největších stránkách na Facebooku?
Právě rozpoznávání vzorců chování robotických systémů, které nabízejí za peníze přísun fanoušků, podle Facebooku výrazně pomohlo v boji proti těm, kteří takové „služby“ nabízejí. Ať už jde o klikací farmy, clickjacking, falešné účty či využití malwaru a hacknutých účtů.
U nakupování (falešných) fanoušků stále zůstává otázkou, proč to vůbec firmy dělají – čím více fanoušků mají, tím více jsou Facebookem omezovány v dosahu příspěvků. Falešné účty mezi fanoušky navíc znamenají mnohdy velmi výrazné snížení engagementu, což je opět doprovázeno snížením dosahu příspěvků. Ve výsledku je nakupování fanoušků tak trochu sebevražedná mise.
TIP: Organický dosah stránek na Facebooku je bída. Odstupňovaná bída
Konečně informace
Facebook se ve výše uvedeném oznámení dušuje, že úspěch v boji proti firmám prodávajícím falešné fanoušky vedl k tomu, že řada z nich byla přinucena ukončit podnikání. Realitou je, že na internetu stále najdete stovky firem, které vám ochotně falešné fanoušky prodají.
A stále platí, že mají k dispozici i stovky tisíc falešných účtů. A dokud Facebook nevyrazí do boje proti podvodným spamovacím stránkám, budou mít k dispozici i stovky tisíc naivních uživatelů.
Facebook při detekci aktivit zahrnujících falešné fanouškovství takové fanoušky ze stránek odstraňuje, nově ale o tom správcům konečně poskytne alespoň základní informaci. Je překvapivé, že po tolika letech přišli na to, že by správcům nejenom měli říct, co se jim se stránkou děje, ale také to, že jim mohou okamžitě nabídnout vlastní placené služby.
To, že to Facebook s falešnými fanoušky myslí vážně, nakonec můžete vidět i na speciálních stránkách věnovaných pouze tomuto tématu. Facebook Pages: Keeping Activity Authentic. Až je budete studovat, myslete na to, že Facebook především chrání vlastní podnikání. Žádné ušlechtilé pohnutky v tom nehledejte.