Hlavní navigace

Facebook otevírá vyhledávání, hledat bude ve všech příspěvcích

23. 10. 2015
Doba čtení: 1 minuta

Sdílet

 Autor: Gelner Tivadar / Shutterstock.com
Starší příspěvky na profilech, které uživatelé publikovali jako veřejné, už nenajdou jen jejich přátelé, ale může se k nim dostat kdokoli.

Hledání, hledání, všechny smutky zahání. Facebook otevřel stavidla a zároveň se pustil do ostrého souboje s Googlem a Twitterem o kontrolu nad hledáním zpráv v reálném čase. A jak už otestoval Google, nejčastěji hledané výrazy se dobře prodávají jako klíčová slova. Novinka by tak měla přinést i nové reklamní příjmy.

Twitter podobnou službu rozjel už loni. Facebook tak má asi rok zpoždění. Vyhledávání ve všech příspěvcích zatím také spustil jen ve Spojených státech, kde teď Facebook Search nově umožní vyhledávat v přibližně 2 bilionech veřejných příspěvků od uživatelů a stránek. A to i od těch, které uživatel nezná nebo není jejich fanouškem.

Výsledky vyhledávání pak budou rozděleny na posty z důvěryhodných zdrojů, přátel z uživatelovy sítě, populární linky, a nakonec přijdou posty od neznámých uživatelů. Výsledky budou personalizované, podle Facebooku vstupuje do pozicování výsledků až 200 faktorů. 

BRAND24

Podle viceprezidenta Facebooku pro vyhledávání Toma Stockyho se zatím firma nezaměřuje na proměnu vyhledávání ve stroj na peníze, ale samozřejmě s tím počítá. „Byznys model pro hledání je jasný a víme, co dělat, aby to dávalo smysl,“ tvrdí serveru Techcrunch. Už dnes přitom vyřídí servery sociální sítě 1,5 miliardy dotazů denně. 

S rozšířením vyhledávacích nástrojů přichází samozřejmě problém se soukromím. Mění se hlavně to, že starší posty na profilech se dají jen mnohem jednodušeji najít. Facebook se tak stane opět o něco nebezpečnějším místem, které je nutné před pracovními pohovory významně pročistit. A tentokrát už nebude stačit jen pár měsíců zpět.  

Byl pro vás článek přínosný?

Autor článku

Po klasickém desetiletém novinářském kolečku (on-line, papír, televize) se vrátil zase na web a je mu dobře. Více na LinkedIn.

Upozorníme vás na články, které by vám neměly uniknout (maximálně 2x týdně).