Hledání, hledání, všechny smutky zahání. Facebook otevřel stavidla a zároveň se pustil do ostrého souboje s Googlem a Twitterem o kontrolu nad hledáním zpráv v reálném čase. A jak už otestoval Google, nejčastěji hledané výrazy se dobře prodávají jako klíčová slova. Novinka by tak měla přinést i nové reklamní příjmy.
Twitter podobnou službu rozjel už loni. Facebook tak má asi rok zpoždění. Vyhledávání ve všech příspěvcích zatím také spustil jen ve Spojených státech, kde teď Facebook Search nově umožní vyhledávat v přibližně 2 bilionech veřejných příspěvků od uživatelů a stránek. A to i od těch, které uživatel nezná nebo není jejich fanouškem.
Výsledky vyhledávání pak budou rozděleny na posty z důvěryhodných zdrojů, přátel z uživatelovy sítě, populární linky, a nakonec přijdou posty od neznámých uživatelů. Výsledky budou personalizované, podle Facebooku vstupuje do pozicování výsledků až 200 faktorů.
Podle viceprezidenta Facebooku pro vyhledávání Toma Stockyho se zatím firma nezaměřuje na proměnu vyhledávání ve stroj na peníze, ale samozřejmě s tím počítá. „Byznys model pro hledání je jasný a víme, co dělat, aby to dávalo smysl,“ tvrdí serveru Techcrunch. Už dnes přitom vyřídí servery sociální sítě 1,5 miliardy dotazů denně.
S rozšířením vyhledávacích nástrojů přichází samozřejmě problém se soukromím. Mění se hlavně to, že starší posty na profilech se dají jen mnohem jednodušeji najít. Facebook se tak stane opět o něco nebezpečnějším místem, které je nutné před pracovními pohovory významně pročistit. A tentokrát už nebude stačit jen pár měsíců zpět.