Loni to byl nový Facebook Login a anonymní přihlašování, letos Mark Zuckerberg se svým týmem zaměřil své oko na chatovací aplikaci Messenger. Ta už po oddělení od klasické aplikace sociální sítě umí i telefonovat a stáhlo si ji už víc než 600 milionů lidí. Teď jejím prostřednictvím chystá Facebook svůj další útok na e-mail.
Když se podíváte pět let zpátky, tak většina sdíleného obsahu byla text. Teď už jsou to fotky. Za pět let to bude video a pak už přijde virtuální realita,
tvrdil včera zakladatel sociální sítě na konferenci.
Messenger jako platforma
To se dotkne samozřejmě nejen sdílení, ale i samotné komunikace skrz Messenger. Aplikace se dočká v rámci nového programu Messenger Platform nových aplikací. Stejně jako v případě newsfeedu totiž Facebook otevře prostředí chatovací služby vývojářům.
Nově tak bude možné v jejím rámci vytvářet vtipná videa se službou JibJab nebo GIFy ve spolupráci s Giphy. Zatím jde o jednoduché srandičky, ale vývoj teprve začíná.
K novince se přihlásilo zatím čtyřicet partnerů. Jedním z nich je i tuzemské vývojářské studio DynamicDust, které v první vlně dodává svou aplikaci Pyro!.„Aplikace přidává v reálném čase efekty ohně a výbuchu do obrazu z fotoaparátu iPhonu/iPadu. Videa či fotky, která uživatel vytvoří, se pak dají jedním stisknutím tlačítka odeslat právě přes Facebook Messenger. Aplikace využívá našeho speciálního algoritmu, díky kterému se oheň drží na hranách snímaných objektů,“ tvrdí vývojář Vojtěch Rýdl z DynamicDust
Prostřednictvím Messengeru chce Facebook brzy začít řešit i nákupy u vybraných obchodníků v rámci služby Messenger Business. Ta by se měla objevit už v během pár týdnů. Facebook přijde s novým widgetem, který propojí e-shopy s mobilní aplikací.
Do mobilu tak přijde potvrzení objednávky, letenka nebo vstupenka do kina. E-mail už nebude potřeba. Facebook už by totiž rád prorazil prokletí freemailu, ze kterého se nevymanil od pokusu s nabídkou schránek s koncovkou @facebook.com.
Zatímco o budoucnosti Messengeru je, zdá se, rozhodnuto, u WhatsAppu není zatím jasné nic. Každopádně Facebook ale drží jednoduchost, která je jedním z důvodů popularity služby. Podle spoluzakladatele startupu Briana Actona je ale dalším krokem hlas.
Videa dostanou svobodu
Konference přinesla i další oznámení, kromě nového vývojářského SDK zaměřeného na internet věcí se Facebook rozhodl umožnit embedování svých videí a tím dostat video reklamu i mimo území vykolíkované bílým efkem na modrém pozadí.