Hlavní navigace

Facebook se začne dělit s velkými poskytovateli videa o peníze z reklamy

2. 7. 2015
Doba čtení: 1 minuta

Sdílet

 Autor: Facebook
NBA, Fox Sports nebo Funny or Die budou po prázdninách jako první dostávat svůj podíl z reklamy, kterou k ní Facebook prodá.

Sdílejte váš obsah přímo u nás a my se s vámi podělíme o peníze, které na něm vyděláme. Jednoduchá rovnice znamená jediné – Facebook vyrazil do přímého střetu s YouTube.

Videoserver Googlu se už celé roky s úspěšnými tvůrci o příjmy z reklamy dělí tak, že 55 % putuje autorovi a zbytek zůstává firmě. „Plno našich partnerů nám říkalo, že by podobný krok výrazně zvýšil motivaci k publikování většího množství obsahu na Facebooku,“ říká viceprezident Facebooku Dan Rose pro server Re/code.

Facebook tak přichází s podobnou nabídkou – 45 % příjmu z reklamy si ponechá a 55 % dá autorům. Platí to ovšem jen pro videa nahraná přímo na Facebook, ne sdílená z jiných služeb.

Dělit se ale nebude o zisky ze všech videí, která uživatelé přehrají. Půjde jen o reklamy přehrané v rámci nové funkce Suggested Videos. Ta bude fungovat tak, že uživateli, který si pustí jedno video, nově navrhne nový feed s dalšími videi, která by ho mohla zajímat. Videa se budou automaticky spouštět a mezi nimi poběží reklamní spoty – a právě o podíl z nich by se měli podělit autoři přehraných videí.

Facebook teď ještě řeší, jak přesně bude provize počítat a rozdělovat. Uživatel totiž může přehrát třeba tři videa a přitom zhlédnout jen jednu reklamu. V tom případě bude Facebook rozpočítávat 55% podíl mezi jednotlivé autory podle času, který uživatel s jednotlivými videi stráví, píše Re/code. 

BRAND24

Video je stejně jako mobily pro Marka Zuckerberga velkým tématem. Na sociální síti se denně přehraje víc než miliarda spotů, a i proto si už letos v lednu Facebook pořídil mladý startup QuickFire

Ten se specializuje na rychlou kompresi videa bez ztráty kvality. „Díky QuickFire Networks dostáváte do rukou zbraně, které vám pomohou zvládnout probíhající videorevoluci,“ tvrdil startup na svém webu.

Byl pro vás článek přínosný?

Autor článku

Po klasickém desetiletém novinářském kolečku (on-line, papír, televize) se vrátil zase na web a je mu dobře. Více na LinkedIn.

Upozorníme vás na články, které by vám neměly uniknout (maximálně 2x týdně).