Hlavní navigace

Facebook si nechal poradit. A změní opět systém zobrazování příspěvků

3. 2. 2016
Doba čtení: 1 minuta

Sdílet

Sociální síť přepracovala algoritmus na základě toho, jak uživatelé reagovali na předchozí změnu.

Aby to nezevšednělo. Facebook mění klíč pro zobrazování příspěvků skoro každý rok, a to často přináší komplikace správcům stránek, kteří jsou stále více tlačeni do placených příspěvků.

Sociální síť si udělala studii, v rámci které oslovila desítky tisíc uživatelů. Ti měli hodnotit relevanci příspěvků, které se jim zobrazovaly na hlavní stránce. 

Nový systém by měl tlačit uživatelům především takové příspěvky, u kterých algoritmus vyhodnotí, že je chtějí vidět co nejvýš a zároveň mají největší potenciál ke sdílení nebo k nějaké aktivitě. 

BRAND24

Zároveň ale stále platí, že je možné si News Feed nastavit podle svého, respektive vybrat si přátele, jejichž posty má Facebook primárně zobrazovat. Změny ohlásila firma na svém blogu

Mírná změna v „mezích zákona“ se dotkne i facebookových stránek. Některé příspěvky totiž zmizí a uživatelé je nikdy neuvidí. Facebook tak pokračuje ve snižování bezplatného zobrazování příspěvků. Novinka ale může přinést v některých případech snížení objemu návštěvnosti, která firmám proudí z Facebooku. 

Byl pro vás článek přínosný?

Autor článku

Po klasickém desetiletém novinářském kolečku (on-line, papír, televize) se vrátil zase na web a je mu dobře. Více na LinkedIn.

Upozorníme vás na články, které by vám neměly uniknout (maximálně 2x týdně).