Editor deníku The New York Times (NYT) Phil Corbett rozhodl, že noviny budou používat slovo „tweet“ pouze v jeho původním významu, tedy ve spojení s ptáky a zvuky, které tento živočišný druh vydává. Napříště se tak čtenáři nesetkají s „tvítováním“ v souvislosti se sociální sítí Twitter. Corbett své rozhodnutí obhajuje mimo jiné tím, že ne každý zmiňovanou mikroblogovací službu používá a tudíž mu nemusí být jasné, co slovo „tweet“ ve skutečnosti znamená.
Každý, kdo netuší, jak fungují média, po této zprávě křičí „pomoc, cenzura!“. Všichni ostatní znají velmi dobře význam pojmu klišé. Pokud i vám vadí, jak se v tuzemských novinách hovořilo o tom, že vše je případné, jak se vypouštěly pokusné balóny a aktuálně, jak byl někdo první na pásce, patrně se NYT nebudete divit. Zlé jazyky totiž tvrdí, že noviny byly nedávno poněkud „zatvítovány".
Nový OS od Apple prý umožní upload videa na Facebook
Není ve světě technologií tajemnější firmy, než je Apple. Vše se děje v náznacích, drbech, v šeptandě a v úžasně účinném spekulativním marketingu. A tak i když Apple Facebook ani slůvkem nikde nezmínil, zvědavci již v jeho dosud nevydaném iPhone OS 4 našli náznaky blížící se podpory videa na Facebooku. Byl by to logický krok, neboť funkce, která umožňuje sdílet fotky na FB je dnes velmi populární a dá se očekávat, že podobně tomu bude i v případě videa.
Nakonec se dokonce může ukázat, že nových funkcí napojených na FB bude ještě více. Již delší dobu lze registrovat snahy Apple o ještě těsnější integraci FB. Nedávno například nabídl funkci, která umožňuje synchronizovat telefonní seznam z mobilu s kontakty na Facebooku. Bude tedy iPhone konečně brzy nativně sociální?
Zynga získala peníze z Japonska
Společnost Zynga, největší provozovatel her na Facebooku, získala strategickou investici dosahující hodnoty téměř 150 milionů dolarů od firmy SoftBank. Otázkou je, jak tato investice souvisí s připravovanou herní platformou mimo FB.
Jednu dobu to totiž vypadalo, že největšímu poskytovateli her a firmě, která se díky Facebooku dostala do podvědomí desítek milionů uživatelů, s nedávnou drobnou úpravou podmínek a hlavně zavedením kanálu „vybraných“ zpráv, došel vítr. Nyní však Zynga získává potřebnou strategickou investici a žije dál.
Navíc se zdá, že možná stále ještě přiživuje, představu své vlastní, na Facebooku zcela nezávislé platformy, kterou hrozila v době, kdy nové podmínky spatřily světlo světa. Bude to za peníze SoftBank? Zatím prý budou obě firmy spolupracovat v oblasti distribuce a propagace her prostřednictvím mobilních služeb firmy Softbank a to zejména v Japonsku, ale i dalších státech.
Napříště se vám mohou líbit i komentáře
Haleluja! To, po čem tolik uživatelů velmi dlouho volalo, je tady. Nově se objevilo tlačítko „To se mi líbí“ i u komentářů. Právě ty tvoří podstatnou část obsahu na Facebooku. Na jeden příspěvek připadá zpravidla několik komentářů. Protože klasicky „virálně“ bylo doposud možné šířit pouze příspěvky, komentáře jako samostatná kvalita zůstávaly stranou a tvořily tak vlastně něco jako „mrtvý“ obsah. Funkce „líbení se“ komentářů tak tato mrtvá data vrací do hry. Důsledkem bude mnohem více „otočených“ stránek a tedy i reklamy.
Synchronizace kontaktů funguje i pro Skype
Pokud jste se v poslední době přihlašovali ke svému účtu na Facebooku, určitě jste si všimli výzvy, abyste našli vaše kamarády z FB na Skypu. Podobné propojení funguje i v případě ICQ.
Vyhledávání kontaktů z jedné služby v adresářích jiné, je ve skutečnosti stará známá funkce z nejrůznějších programů i online služeb. V kombinaci s Facebookem ovšem dostává zcela nový, dříve naprosto nepoznaný nádech.
Facebook totiž obsahuje mnohem více informací o jednotlivých kontaktech i relevantních dat – a je zřejmé, že se toho provozovatelé rozhodli využít. Vedlejším efektem bude bezesporu skutečnost, že zadavatelé reklamy získají zase o něco více dat a informací o uživatelích, která budou lépe kombinovatelná.