Hlavní navigace

Filmaři chtějí zachovat možnost kumulace reklamních časů na ČT

13. 8. 2007
Doba čtení: 1 minuta

Sdílet

 Autor: 115393
13. 8. 2007

Zástupci filmařů vítají vládní návrh „digitální“ novely zákona o rozhlasovém a televizním vysílání, chtěli by v něm ale zachovat možnost sčítání reklamních časů pro jednotlivé programy veřejnoprávní České televize tak, aby je ČT mohla využít především na nejsledovanějším programu ČT 1. Na pátečním setkání k diginovele v Senátu to řekla dokumentaristka Helena Třeštíková.

Filmaři se totiž obávají, že pokud projede ustanovení diginovely, které sice zachovává ve vysílání ČT reklamu, ale zakazuje časy určené pro její vysílání na jednotlivých kanálech sčítat, ohrozí to charakter menšinového programu ČT 2. Může to vést k určité obavě o náročný a nekomerční profil ČT 2. Za filmaře bych navrhovala, jestli by to nešlo tak jako dosud, tedy že by reklama byla vysílána pouze na prvním programu České televize, a to z těchto důvodů, které myslím nejsou tak nesrozumitelné, citoval Třeštíkovou server ČRo Digital.

BRAND24

Pokud by to vypadalo, že diginovela jako celek nebude schválena do konce roku, tak bychom velice plédovali za to, aby byla vyjmuta alespoň část, která se týká reklamy na České televizi. Mohlo by to být projednáno ve zvláštním řízení, aby toto ustanovení mohlo platit od Nového roku, protože jinak by se fond kinematografie ocitnul ve velké finanční krizi, dodala Třeštíková. Do fondu má totiž od Nového roku plynout část výnosů z prodeje reklamních časů na ČT.

Autor diginovely, náměstek ministra vnitra pro informatiku Zdeněk Zajíček přesvědčoval přítomné o nutnosti schválit diginovelu tak, aby začala platit nejpozději od 1. ledna 2008. Novelou se mají tento pátek na mimořádné schůzi zabývat poslanci. Zatím není jasné, zda ji schválí ve zkráceném řízení už v prvním čtení, nebo dají přednost klasickému projednávání s možností pozměňovacích návrhů.

Byl pro vás článek přínosný?

Autor článku

Autor je šéfredaktorem serveru o digitálním vysílání DigiZone.cz a redaktorem týdeníku Reflex.
Upozorníme vás na články, které by vám neměly uniknout (maximálně 2x týdně).