Hlavní navigace

Foodpanda posiluje v Rusku, kupuje konkurenční Delivery Club

19. 6. 2014
Doba čtení: 1 minuta

Sdílet

Zatímco v Česku a na Slovensku Foodpanda před nedávnem utlumila svoje aktivity, v Rusku se díky akvizici služby Delivery Club stává jedničkou trhu.

Služba na rozvoz a objednávání jídla Foodpanda posiluje svoji pozici na perspektivním ruském trhu, kde je aktivní od loňského roku. Kupuje zavedenou konkurenční službu Delivery Club, která funguje od roku 2009.

Podle analytiků se Foodpanda rozhodla jedničku tamního trhu pohltit poté, co se jí podobně jako v Česku či na Slovensku nepodařilo získat vedoucí postavení na trhu. Ačkoli hodnota transakce nebyla zveřejněna, podle zdrojů obeznámených s obchodem, na které se odvolává ruský deník Vedomosti, zaplatila Foodpanda za Delivery Club zhruba 50 milionů dolarů (1 miliarda Kč). Obě značky budou i nadále fungovat odděleně.

Spojením firem vzniká v Rusku hráč, který zákazníkům nabízí výběr z jídel 2500 tisíc restaurací. Jen Delivery Club zprostředkovává rozvážku jídel v 18 ruských městech. „Po získání Delivery Club se stáváme lídrem v oblasti zprostředkování rozvozu jídla v Rusku. Současně budeme své služby nabízet v celém regionu Společenství nezávislých států. Tímto krokem pokračujeme v naplňování našeho cíle stát se na všech více než 40 trzích, kde působíme, jedničkou,“ uvedl výkonný ředitel Foodpandy Ralf Wenzel

BRAND24

Zástupci firmy nedávno uvedli, že Foodpanda hodlá pokračovat v expanzi. Do konce letošního roku by tak podle schváleného plánu měla působit na celkem 50 trzích (v současné jich pokrývá 45). Firma chce podle Wenzela růst nejenom expanzí na další trhy, ale i upevňováním své pozice na těch stávajících. Po Rusku plánuje v tomto směru upřít pozornost na jihovýchodní Asii.

Foodpanda před několika týdny oznámila, že omezuje své aktivity v Česku, kde se jí nepodařilo porazit jedničku trhu službu Damejidlo.cz. Útlum se týká i sousedního Slovenska. Ačkoli firma oficiálně dementovala, že by se z českého a slovenského trhu stahovala, například v tiskové zprávě, ve které informuje o akvizici společnosti Delivery Club, Česko a Slovensko mezi zeměmi, kde Foodpanda působí, chybí. Byť na globálním firemním webu obě země stále najdete.

Byl pro vás článek přínosný?

Autor článku

Internetové novinařině se věnuje od roku 2005, kdy začal jako redaktor pracovat pro vydavatelství Internet Info.

Upozorníme vás na články, které by vám neměly uniknout (maximálně 2x týdně).