Hlavní navigace

Fotbal svědčí České televizi, meziročně oslabuje Nova

Jan Brychta

UVNITŘ TOP 10 POŘADŮ TÝDNE – Kromě ČT Sport se navýšila sledovanost i většiny ostatních kanálů České televize.

Doba čtení: 3 minuty

Mezitýdenní vývoj (vs. 24. týden 2016)

Cílová skupina 15+

Absence českého týmu, kterému se na mistrovství Evropy ve fotbale nepovedlo postoupit ze základní skupiny, znamenala největší pokles ve sledovanostním podílu pro ČT Sport, která si ve srovnání s minulým týdnem pohoršila o 2,22 procenta. Klesl i podíl hlavní Novy, která oslabila o 1,66 procenta. Nahoru se naopak dere ČT 1, která si polepšila o 0,96 procenta diváků starších patnácti let. Díky britskému referendu o vystoupení z Evropské unie stoupl i podíl ČT 24, a to o 0,59 procenta. O 0,47 procenta poskočil i podíl ČT 2.

PŘEDMINULÝ TÝDEN: Meziročně díky ČT Sport výrazně posiluje Česká televize

Mezi televizními skupinami si nejvíce pohoršila Nova, která přišla o 1,08 procenta obecné divácké skupiny a její podíl klesl na 28 procent. Mírně oslabila i Prima, a to o 0,03 procenta na finálních 20,61 procenta. Polepšila si naopak skupina kanálů Barrandov, jejíž podíl stoupl o 0,7 procenta na celkových 7,16 procenta. Svůj podíl navýšila i Česká televize, a to o 0,12 procenta, když skončila minulý týden podílem 33,87 procenta.

TOP 10 všechny stanice (25. týden 2016)

Cílová skupina 15–54

I u mladší cílové skupiny se největšího poklesu dočkala ČT Sport, její podíl se ve srovnání s minulým týdnem snížil o 2,51 procenta. Druhou největší ztrátu zaznamenal hlavní kanál Novy, jehož podíl oslabil o 0,96 procenta. Klesl i podíl Primy Cool, a to o 0,42 procenta. Nejvíce si naopak polepšily programy České televize a kanály sdružené v rubrice Ostatní. Podíl ČT 1 stoupl o 1,03 procenta a ČT 2 o 0,52 procenta. Ostatní kanály posílily o 0,4 procenta.

MINULÝ ROK: Fotbalové Euro 21 přineslo minulý týden největší růst ČT Sport, propadala se Prima

Z pohledu televizních skupin si nejhůře vedla Nova, která přišla o 0,46 procenta a její celkový podíl činil 33,12 procenta. Česká televize oslabila svůj podíl o 0,08 procenta a minulý týden tak ukončila s podílem 28,41 procenta. Navýšení podílu se dočkaly kanály Primy, jejichž podíl stoupl o 0,24 procenta na finálních 21,84 procenta. Mírně si polepšily i stanice skupiny Barrandov, které svůj podíl navýšily o 0,09 procenta na celkových 4,64 procenta.

Kanály – průměrné podíly (25. týden 2016)
Graf podílu kanálů (25. týden 2016)
Graf podílu skupin (25. týden 2016)

Meziroční vývoj (vs. 26. týden 2015)

Cílová skupina 15+

Díky fotbalovému Euru se největšího nárůstu ve sledovanosti meziročně dočkala ČT Sport, jejíž podíl stoupl o 4,23 procenta. Polepšila si i ČT 1, která svůj podíl navýšila o 1,06 procenta. Vytáhl se i kanál Kino Barrandov, a to díky meziročnímu nárůstu o 0,64 procenta. Na opačném konci skončila hlavní Nova, která oslabila o 3,03 procenta. Nepotěšily ani kanály zastupované společností Atmedia, jejichž podíl klesl o 1,16 procenta. Pohoršily si i kanály sdružené v rubrice Ostatní, a to o 1,13 procenta.

Výrazného nárůstu se tak dočkaly programy České televize, která svůj podíl meziročně navýšila o 5,83 procenta. Poskočil i podíl stanic skupiny Barrandov, která si polepšila o 1,42 procenta. Naopak významně oslabily kanály skupiny Nova, jejichž podíl klesl o 4,81 procenta. Mírného oslabení se pak dočkala Prima, která meziročně přišla o 0,14 procenta obecné cílové skupiny.

NMI18_Sedivy

Graf týdenních podílů kanálů (2016)

Cílová skupina 15–54

Fotbalové Euro se nejvýrazněji projevilo u mladší cílové skupiny, meziročně si tak ČT Sport připsala 4,78 procenta této cílové skupiny. Svůj podíl navýšila i ČT 1, která si polepšila o 1,15 procenta, a ČT 24, kterou sledovalo o 0,45 procenta mladších diváků více. Opačnému žebříčku vévodí hlavní kanál Novy, který přišel o 3,66 procenta své primární obchodní skupiny. Své majitele nepotěšila ani Nova Cinema, která si meziročně pohoršil o 1,36 procenta. Podíl kanálů sdružených v rubrice Ostatní pak poklesl o 0,95 procenta.

Mezi televizními skupinami si zdaleka nejlépe vedla Česká televize, která svůj podíl u mladší cílové skupiny meziročně navýšila o 5,77 procenta. Takřka stejný podíl pak ztratila Nova, která přišla o 5,72 procenta své primární obchodní skupiny. Dvě zbylé televizní skupiny si na rozdíl od Novy polepšily, Prima o 1,09 procenta a Barrandov o 0,49 procenta.

Tabulka týdenních podílů kanálů (2016)
Našli jste v článku chybu?