Hlavní navigace

Francouzský zprostředkovatel spolujízdy získal 100 milionů dolarů

2. 7. 2014
Doba čtení: 1 minuta

Sdílet

Více než 2 miliardy korun. Tolik získal francouzský BlaBlaCar, který se podobně jako v Česku Jízdomat zaměřuje na zprostředkování spolujízdy. Peníze použije na globální expanzi.

Nebývale velkou investici oznámili provozovatelé francouzské služby BlaBlaCar, která se od svého založení v roce 2006 (ve skutečnosti vznikla už v roce 2004, tehdy ale ještě pod značkou Covoiturage.fr) specializuje na zprostředkování spolujízdy.

Jinými slovy se snaží propojit ty, kteří cestují vlastním automobilem a mohou nabídnout místo těm, kteří se potřebují dopravit z jednoho místa do druhého. Ze systému profitují obě strany. Ale pochopitelně i provozovatel systému, který si z každé jízdy vezme zhruba 10 % z ceny.

Podobný koncept se v Česku snaží od roku 2010 prosadit Jízdomat.cz, který koncem loňského roku expandoval na Slovensko.

BlaBlaCar začínal nejdříve v domovské Francii, ale postupně se rozšířil do dalších 11 zemí. V současné době má 8 milionů registrovaných uživatelů, přičemž zhruba milion z nich službu v červnu alespoň jedenkrát využilo. Jedna spolujízda, kterou BlaBlaCar zprostředkuje, je dlouhá přibližně 300 kilometrů a „stopaře“ vyjde v průměru na zhruba 400 Kč.

Firma na svůj další rozvoj získala v lednu 2012 částku 10 milionů dolarů. Tentokrát se ji podařilo sáhnout na podstatně větší balík peněz – 100 milionů dolarů, v přepočtu o něco málo více než 2 miliardy Kč.

BlaBlaCar chce využít investici na globální expanzi. V hledáčku má aktuálně například Turecko, Brazílii nebo Indii. Její představitelé ale v souvislosti s expanzí hovoří i o zemích východní Evropy. Profitovat by z toho mohli třeba i provozovatelé Jízdomatu. Pro BlaBlaCar by totiž bylo při vstupu na český trh mnohem jednodušší koupit již zavedeného hráče.

Zdroj: VentureBeat, TechCrunch

ebf - partner 1

Jak se daří tuzemskému Jízdomatu, je patrné z následující infografiky, kterou firma zveřejnila loni v listopadu.

Jízdomat

Byl pro vás článek přínosný?

Autor článku

Internetové novinařině se věnuje od roku 2005, kdy začal jako redaktor pracovat pro vydavatelství Internet Info.

Upozorníme vás na články, které by vám neměly uniknout (maximálně 2x týdně).