Hlavní navigace

French Open pomohl České televizi, minulý týden nejvíc rostla její ČT Sport

Jan Potůček

UVNITŘ TOP 10 POŘADŮ TÝDNE – Kavčím horám se dařilo i jako skupině, zaznamenala růst o téměř půl druhého procentního bodu v souhrnném celodenním podílu na dospělém publiku.

Doba čtení: 4 minuty

Mezitýdenní vývoj (vs. 21. týden 2015)

Cílová skupina 15+

Propad, který postihl sportovní kanál České televize po ukončení hokejového šampionátu, trval pouhý jeden týden. Minulý týden se ČT Sport opět vyšvihla na pozici televize, které nejvíce rostl celodenní podíl na dospělém publiku starším 15 let. Pomohly jí k tomu především přenosy tenisového French Open. ČT Sport si oproti předminulému týdnu polepšila o 2,60 procentního bodu na hodnotu 4,34 procenta. Rostl ale také podíl hlavního kanálu Novy (+ 0,42 procentního bodu na 25,68 procenta) a zpravodajské ČT 24 (+ 0,33 procentního bodu na 4,31 procenta). Největší mezitýdenní pokles zaznamenala ČT 1, která se propadla o 1,06 procentního bodu na podíl 13,50 procenta. Následovaly ji Nova Cinema (- 0,89 procentního bodu na 4,04 procenta) a Prima (- 0,42 procentního bodu na 13,34 procenta).

PŘEDMINULÝ TÝDEN: Stoupaly podíly všech televizí na úkor ČT Sport. Nejvíc Nově, ČT 1 a Primě

České televizi se dařilo i jako celé skupině. V souhrnném celodenním podílu všech šesti jejích kanálů dosáhla hodnoty 28,05 procenta, což bylo o 1,43 procentního bodu více než v předminulém týdnu. A to i přes to, že čtyři z šesti veřejnoprávních programů zaznamenaly pokles. Pozici lídra trhu uhájila skupina Nova, která si však minulý týden pohoršila o 0,73 procentního bodu na hodnotu 33,81 procenta. Kromě hlavního kanálu přitom všechny tematické stanice v podílu na dospělém publiku klesaly. Pokles všech svých programů zaznamenala skupina Prima, která se jako celek oproti předminulému týdnu propadla o 0,99 procentního bodu na hodnotu 20,85 procenta. Skupina Barrandov vykázala růst o 0,21 procentního bodu na podíl 4,69 procenta.

Top 10 všechny stanice (22. týden 2015)

Cílová skupina 15–54

Rovněž u mladšího publika od 15 do 54 let, na které se programově a obchodně zaměřuje skupina Nova, minulý týden z jednotlivých televizních stanic nejvíce stoupala ČT Sport. V průměrném celodenním podílu na sledovanosti si polepšila o 2,12 procentního bodu na hodnotu 3,78 procenta. Dařilo se i hlavnímu kanálu Novy, který si připsal 0,98 procentního bodu na podíl 29,21 procenta. Třetí největší růst zaznamenal hlavní kanál Barrandova (+ 0,16 procentního bodu na 2,62 procenta). Naopak největší pokles zaznamenala ČT 1, která se propadla o 1,35 procentního bodu na 9,99 procenta. Výrazný pokles o 1,11 procentního bodu na 5,48 procenta vykázala také Nova Cinema. Nedařilo se ani Primě Cool, která klesla o 0,46 procentního bodu na 5,14 procenta.

MINULÝ ROK: Po hokejovém šampionátu nejvíc stoupala ČT 1 a Nova, propadákem týdne ČT Sport

Jestliže předminulý týden se v mladší cílové skupině diváků od 15 do 54 let skupina Prima v souhrnném podílu na sledovanosti dotahovala na Českou televizi, minulý týden se pomyslné nůžky mezi těmito dvěma televizními domy zase o něco pootevřely. Česká televize si polepšila o 0,71 procentního bodu na celkový podíl 22,51 procenta, zatímco skupina Prima si o stejnou hodnotu pohoršila na 20,50 procenta. Přitom dokumentární kanál Prima Zoom poměrně významně stoupal. Neotřesitelnou pozici lídra u mladšího publika nadále drží skupina Nova, která si však oproti předminulému týdnu pohoršila o 0,59 procentního bodu na hodnotu 39,39 procenta. Jako jediná z komerčních skupin vykázala růst skupina Barrandov (+ 0,33 procentního bodu na 3,44 procenta).

Kanály – průměrné podíly (22. týden 2015)
Graf podílu kanálů (22. týden 2015)
Graf podílu skupin (22. týden 2015)

Meziroční vývoj (vs. 22. týden 2014)

Cílová skupina 15+

V meziročním srovnání s posledním květnovým týdnem minulého roku si z jednotlivých televizních stanic v průměrném celodenním podílu na dospělém publiku starším 15 let nejvíce polepšila ČT Sport. Její podíl narostl o 1,52 procentního bodu na hodnotu 4,34 procenta. Dařilo se ale také hlavnímu kanálu Novy (+ 0,79 procentního bodu na 25,68 procenta) a Nově Cinema (+ 0,26 procentního bodu na 4,04 procenta). Opačný trend vykázala ČT 1, jejíž podíl se meziročně propadl o 1,50 procentního bodu na hodnotu 13,50 procenta. Významně klesala také Prima, konkrétně o 1,14 procentního bodu na 13,34 procenta, a také Fanda ze skupiny Nova, který meziročně přišel o 0,57 procentního bodu a vykázal podíl 1,27 procenta.

Z hlediska celých televizních skupin a meziročního srovnání jejich celodenních souhrnných podílů na dospělém publiku starším 15 let se nejlépe dařilo skupině Nova. Oproti minulému roku si polepšila o 0,68 procentního bodu na celkový podíl 33,81 procenta. Díky dvěma novým programům stoupala také skupina Barrandov (+ 0,13 procentního bodu na 4,69 procenta) a mírně i Česká televize (připsala si čtyři setiny procentního bodu na hodnotu 28,05 procenta). Naopak skupina Prima jako jediná meziročně klesala, zato poměrně významně: pohoršila si o 1,38 procentního bodu na letošních 20,85 procenta. S výjimkou Primy love klesaly všechny programy Primy, nejvíce pak hlavní kanál.

Graf týdenních podílů kanálů (2015)

Cílová skupina 15–54

U mladšího publika od 15 do 54 let si u jednotlivých televizních stanic meziročně v průměrném celodenním podílu na sledovanosti nejvíce polepšila „velká Nova“. Její podíl narostl o 2,26 procentního bodu na hodnotu 29,21 procenta. Následovala ČT Sport, která si připsala 1,11 procentního bodu na podíl 3,78 procenta, a Nova Cinema, která si meziročně polepšila o 0,40 procentního bodu na hodnotu 5,48 procenta. Největší meziroční pokles u mladšího publika vykázala ČT 1, která se propadla o 1,99 procentního bodu na hodnotu 9,99 procenta. Hodně klesal také hlavní kanál Primy (- 0,90 procentního bodu na 10,09 procenta), hlavní kanál Barrandova (- 0,79 procentního bodu na 2,62 procenta) a Fanda (- 0,70 procentního bodu na 1,45 procenta).

Skupina Nova jako celek zaznamenala významný meziroční růst v souhrnném celodenním podílu na publiku od 15 do 54 let. Polepšila si o 1,89 procentního bodu na hodnotu 39,39 procenta. Růst pak zaznamenala už jen skupina Barrandov, ovšem jen minimální – o tři setiny procentního bodu na 3,44 procenta (což je vzhledem k tomu, že se porovnává loňský výsledek jednoho programu s letošními výsledky tří programů Barrandova, docela diskutabilní výsledek). Česká televize se u mladšího publika meziročně propadla o 1,06 procentního bodu na hodnotu 22,51 procenta, skupina Prima dokonce o 1,24 procentního bodu na letošní podíl 20,50 procenta.

Tabulka týdenních podílů kanálů (2015)
Našli jste v článku chybu?