FTV Prima loni vydělala 441 milionů korun, tržby se blížily třem miliardám

1. 9. 2014
Doba čtení: 1 minuta

Sdílet

Jde o historicky nejvyšší zisk Primy, ke kterému televizi pomohla konkurenční Nova svojí obchodní strategií. Kvůli zdražení reklamy a rušení bonusů řada klientů utekla právě k Primě.

Historicky nejvyššího zisku 441 milionů korun dosáhla v loňském roce FTV Prima, provozovatel televizních kanálů Prima, Prima Cool, Prima love, Prima Zoom a řady internetových portálů. Vyplývá to z účetní uzávěrky firmy, kterou zveřejnil Obchodní rejstřík. Loňské tržby FTV Primy dosáhly rekordních 2,9 miliardy korun, zisk před zdaněním byl 546 973 milionů Kč a po zdanění Primě zůstal čistý zisk 441 274 milionů korun. To je o 10,5 procenta více než v roce 2012, za který FTV Prima vykázala čistý zisk 399 473 milionů korun.

WT100

K TÉMATU: Prima za druhé čtvrtletí inkasovala z reklamy o 17% méně, snížila příjmy MTG z volně šířených televizí

Pro porovnání: tržby Primy loni meziročně vzrostly o 12 procent, což představuje 300 milionů korun. Největší růst firma zaznamenala u provozního zisku, který mezi lety 2012 a 2013 vzrostl o 18 procent z 480 na 567 milionů korun. V letošním roce už Prima takový růst hospodářských výsledků nevykazuje, což je dané jednak změnou obchodní politiky Novy, ale také nižšími výsledky sledovanosti, s nimiž se Prima potýkala po celé první pololetí. Za druhý kvartál jí meziročně klesly tržby o 17 procent. Důležitá pro ni bude nadcházející podzimní sezóna, která je tradičn z hlediska tržeb za televizní reklamu nejdůležitější z celého roku.

Autor článku

Autor je šéfredaktorem serveru o digitálním vysílání DigiZone.cz a redaktorem týdeníku Reflex.

Upozorníme vás na články, které by vám neměly uniknout (maximálně 2x týdně).