Ve srovnání se stejným obdobím předchozího roku trh jako takový vzrostl o jedno procento. Pozitivní vývoj byl tažen zejména sektorem malých domácích spotřebičů (bílá technika), který vykázal silný meziroční růst o více jak 12 %. Podílely se na něm také velké domácí spotřebiče (chladničky, pračky apod.) a kancelářská a výpočetní technika (IT).
Pokud se podíváme na trh spotřební elektroniky (CE), praví k němu GfK toto: dynamický meziroční nárůst prodejů také pokračoval ve většině audiokategorií, kde tahouny růstu byly domácí audiosystémy s připojením, multiroom systémy a Bluetooth náhlavní soupravy. Z tabulky plyne, že meziroční pokles dosáhl – za první polovinu roku – 2,4 %.
NAPSALI JSME: GfK: ve 2. čtvrtletí byla skoro třetina v Česku prodaných TV v Ultra HD
GfK zkoumalo, jak často jsme on-line. Česko i Slovensko na tom nejsou špatně
Prodej tradiční spotřební elektroniky v posledním čtvrtletí 2016 poklesl
Konkrétně u televizorů zpráva GfK Temax uvádí, že pozitivní vývoj nastal pouze u největších úhlopříček (bez uvedení rozměru), díky čemuž meziročně rostla i průměrná cena TV. S výjimkou největších úhlopříček však také meziročně trh televizorů – co do objemu – klesl.
V dvouciferných meziročních propadech pokračovaly – podle zaslané tiskové zprávy – i prodeje set-top boxů, videopřehrávačů a rekordérů.