Hlavní navigace

Gmail zavádí automatické využití HTTPS

28. 7. 2008
Doba čtení: 1 minuta

Sdílet

Google za poslední týdny už poněkolikáté přichází s novou bezpečnostní funkcí ve své freemailové službě Gmail resp. Google Mail. Aktuální novinkou je úprava použití zabezpečeného protokolu HTTPS pro šifrování veškeré komunikace. Podporu HTTPS freemailová služba Googlu nabízí již od svého spuštění, nově však zavádí do nastavení schránky možnost automaticky vynutit šifrované připojení i pokud omylem místo URL https://www.gmail.com zadáte jen http://www.gmail.com. Dříve by se použila nešifrovaná…

Google za poslední týdny už poněkolikáté přichází s novou bezpečnostní funkcí ve své freemailové službě Gmail resp. Google Mail. Aktuální novinkou je úprava použití zabezpečeného protokolu HTTPS pro šifrování veškeré komunikace. Podporu HTTPS freemailová služba Googlu nabízí již od svého spuštění, nově však zavádí do nastavení schránky možnost automaticky vynutit šifrované připojení i pokud omylem místo URL https://www.gma­il.com zadáte jen http://www.gma­il.com. Dříve by se použila nešifrovaná komunikace, ovšem s novým nastavením Gmail automaticky přesměruje na zabezpečený protokol, což se hodí například pokud ke své poště často přistupujete z veřejných počítačů, internetových kaváren apod. Google uživatele ovšem upozorňuje, že práce s poštou při šifrování komunikace může být o něco pomalejší.

Tento měsíc Google také do Gmailu nasadil kontrolu přístupů ke schránce a oznámil záměr ověřovat původ e-mailů pocházejících od služeb PayPal a eBay. Přestože se Google chlubí, že řada jiných freemailů přístup přes HTTPS nenabízí, v českém prostředí to není tak úplně pravda. Alespoň pokud jde o největší freemaily, tedy Email.cz od Seznamu a freemailové služby dnes už spojených portálů Atlas.cz a Centrum.cz. (Gmail Blog)

Autor článku

Autor je nezávislý novinář a publicista věnující se informatice, elektronice a telekomunikacím. V těchto oborech i podniká. Se serverem Lupa.cz spolupracuje již řadu let jako externí redaktor.

Upozorníme vás na články, které by vám neměly uniknout (maximálně 2x týdně).