Hlavní navigace

Google chce zatočit se spamem na Google Play, aktualizoval pravidla pro vývojáře

2. 8. 2012
Doba čtení: 1 minuta

Sdílet

Google si chce posvítit na spamování uživatelů, napodobování úspěšných značek a další negativní jevy v obchodě Google Play. Vývojářům proto rozeslal k odsouhlasení aktualizovaná pravidla pro aplikace. Zakazuje v nich třeba opakované publikování obsahu („Do not post repetitive content“) či vydávání se za někoho jiného („Don't pretend to be someone else“).

Google si chce posvítit na spamování uživatelů, napodobování úspěšných značek a další negativní jevy v obchodě Google Play. Vývojářům proto rozeslal k odsouhlasení aktualizovaná pravidla pro aplikace. Zakazuje v nich třeba opakované publikování obsahu („Do not post repetitive content“) či vydávání se za někoho jiného („Don't pretend to be someone else“).

Míří tak mimo jiné proti podnikavcům, kteří se na Google Play vydávají za úspěšné vývojáře. Začátkem roku tak třeba v obchodě byla řada aplikací podepsaná „firmou“ Rovio Mobiie, která parazitovala na jméně výrobce Angry Birds. Od jeho názvu Rovio Mobile se lišila jen jedním písmenem, což je rozdíl, který řada uživatelů přehlédla.

BRAND24

Google také zpřísnil pravidla pro reklamy uvnitř aplikací. Reklamy nesmí vytvářet žádné změny mimo aplikace – třeba instalovat zástupce nebo záložky či bez uživatelova vědomí měnit nastavení jeho přístroje. Reklamy také nesmí být podobné systémovým upozorněním („Ads must not simulate or impersonate system notifications or warnings“).

Celé znění nových pravidel najdete zde.

Byl pro vás článek přínosný?

Autor článku

Šéfredaktor Lupa.cz a externí spolupracovník Českého rozhlasu Plus. Dříve editor IHNED.cz, předtím Aktuálně.cz a Českého rozhlasu. Najdete mě na Twitteru nebo na LinkedIn

Upozorníme vás na články, které by vám neměly uniknout (maximálně 2x týdně).