Hlavní navigace

Google chystá novinky v oblasti hledání hudby

22. 10. 2009
Doba čtení: 1 minuta

Sdílet

Google prý chystá nový servis pro uživatele hledající hudbu a spolupracuje na něm s předními nahrávacími společnostmi. S touto zprávou přišla agentura Reuters s odvoláním na informací od dvou lidí obeznámených s plánem projektu. Spolupracují na něm prý i Universal Music, Sony Music, Warner Music nebo EMI Music a slibují si oživení a rozšíření internetového prodeje hudby. Cílem konkrétně je posluchačům usnadnit cestu k nákupu hudby po Internetu. Při hledání hudby se tedy na stránkách Googlu…

Google prý chystá nový servis pro uživatele hledající hudbu a spolupracuje na něm s předními nahrávacími společnostmi. S touto zprávou přišla agentura Reuters s odvoláním na informací od dvou lidí obeznámených s plánem projektu. Spolupracují na něm prý i Universal Music, Sony Music, Warner Music nebo EMI Music a slibují si oživení a rozšíření internetového prodeje hudby. Cílem konkrétně je posluchačům usnadnit cestu k nákupu hudby po Internetu. Při hledání hudby se tedy na stránkách Googlu objeví adekvátní výsledky vyhledávání s tlačítkem vedoucím přímo k zakoupení vyhledávané muziky třeba v iTunes Store nebo na Amazon.com.

CS24 tip temata

Významným partnerem v tomto konceptu mají být start-upy LaLa a iLike. Druhý zmíněný před časem získal pod svá křídla komunitní server MySpace ze stáje News Corp. LaLa a iLike mají pro uživatele Googlu zajistit streamování nahrávek pro poslech. Jak by to mohlo vypadat v praxi nejlépe ukazují screenshoty, se kterými přispěchal obvykle dobře informovaný server TechCrunch. Projekt má být představen 28. října. Oficiálně se k němu zatím žádná ze jmenovaných stran nevyjadřuje.

Popsaný projekt má ale každopádně svou logiku. Google se zatím v oblasti online hudby příliš neangažuje a nedá se říci, že by šlo o nezajímavý obor působnosti. Zájem o něj ostatně projevil už při přípravách nového serveru s videoklipy, který by měl být spuštěn v prosinci. Zainteresovaným obchodům by z Googlu mohli přicházet noví zákazníci. Pro hudební společnosti je zase určitě lepší, když uživatelé Googlu půjdou ze stránek vyhledávače namísto k různým šedým a černým zdrojům hudby do regulérního obchodu. Hlavně tedy ve Spojených státech, kde online nákup hudby není až takový problém jako třeba u nás.

Autor článku

Autor je nezávislý novinář a publicista věnující se informatice, elektronice a telekomunikacím. V těchto oborech i podniká. Se serverem Lupa.cz spolupracuje již řadu let jako externí redaktor.

Upozorníme vás na články, které by vám neměly uniknout (maximálně 2x týdně).