Hlavní navigace

Google.cz poskytuje hledání zboží, k dokonalosti má daleko

Jiří Macich ml.

Vyhledávač Google.cz se v krátkém časovém sledu dočkal další nové funkce. Po tzv. hledání v reálném čase tentokrát bylo zapracováno hledání zboží. Na stránce s výsledky vyhledávání je v postranním panelu, který si můžete otevřít kliknutím na Zobrazit možnosti, nová volba Nakupování. Teoreticky by měla výsledky vyhledávání omezit na nabídku e-shopů s možností zadat cenový strop. Nákupy Google jsou dalším krokem k tzv. univerzálnímu vyhledávání (universal search), kdy je možné na stránce s…

Vyhledávač Google.cz se v krátkém časovém sledu dočkal další nové funkce. Po tzv. hledání v reálném čase tentokrát bylo zapracováno hledání zboží. Na stránce s výsledky vyhledávání je v postranním panelu, který si můžete otevřít kliknutím na Zobrazit možnosti, nová volba Nakupování. Teoreticky by měla výsledky vyhledávání omezit na nabídku e-shopů s možností zadat cenový strop. Nákupy Google jsou dalším krokem k tzv. univerzálnímu vyhledávání (universal search), kdy je možné na stránce s výsledky vyhledávání ihned uvidět veškeré nezbytné informace v různých formátech, tvrdí Google.

Faktem ovšem je, že nová funkce má i k těm jednodušším vyhledávačům zboží dost daleko. Výsledky vyhledávání není možné seřadit dle ceny. Chybí jakékoliv informace o dostupnosti hledaného zboží. Výsledky vyhledávání navíc neobsahují jen nabídku e-shopů, ale objevují se mezi nimi (bez možnosti filtrování) i různé katalogy a srovnávače cen, což cestu k nákupu příliš neulehčuje. O MFA webech ani nemluvě. Absentuje také možnost omezit hledání jen na konkrétní typ zboží, což u výrobků podobného názvu hledání opět znesnadňuje. (Tisková zpráva)

Našli jste v článku chybu?