Ve vyhledávači Google.cz se v posledních dnech objevilo několik novinek. Například při zadání prostého dotazu počasí
se na stránce s výsledky vyhledávání zobrazí hned úplně nahoře box s předpovědí počasí pro oblast, kde se uživatel právě nachází resp. nejbližší oblast, ke které je k dispozici předpověď. Lokalizaci uživatele pomocí IP adresy využívá Google.cz i při zadání dotazu program kin
, kde se na stránce s výsledky vyhledávání zobrazí program kin ve vašem okolí.
Ve stejném stylu došlo k vylepšení i u hledání firem… Stačí zadat danou kategorii, např. hospoda, restaurace, pizza či ubytování a pokud máme relevantní odpověď, přidáme ji mezi výsledky,
píše produktový manažer Jaroslav Bengl na blogu Google ČR. Dlužno dodat, že v některých případech je takové „zaměření“ opravdu hodně orientační. V budoucnu by se zde nabízelo třeba využití Geolocations API.