Kyjev přes StreetView a pak v realitě. Podívejte se v Kiev: Through Street View and in Reality
Může Twitter předpovídat zásadní události? Podle čerstvého výzkumu prý ano. Což mě osobně samozřejmě připomíná stále totéž, Nadaci a tamní teorii o vědě jménem psychohistorie. Viz CAN TWITTER PREDICT MAJOR EVENTS? A NEW STUDY SAYS YES
Negativní titulky vyvolávají větší pozornost. V Bad News: Negative Headlines Get Much More Attention objevují staré známé: špatné zprávy prostě v médiích fungují, ty dobré jsou o ničem.
Potřebujeme komentáře na blozích? Popravdě, potřebujeme je vůbec i pod články? Má vůbec smysl se brodit tou žumpou, kterou tam pořád dokola vytváří pár jedinců? Nothing left to say? The decline and fall of blog comments se něčím takovým zabývá. Zmiňuje i další podstatnou změnu: začali jsme věci komentovat někde jinde – na sociálních sítích. A také to, že bez moderování není možné komentáře pod články udržet v použitelné podobě.
Ano, dobrá otázka. Proč máme sever právě nahoře? Why we think of north pointing up
TELEgraficky
■ King (Candy Crush) jde do IPO ■ NSA šmírovala i právníky ■ RIP Bioshock Infinite (Irrational Games) ■ Linkedin otevřelo své blogy ■ Facebook kupuje WhatsApp za 19 miliard dolarů ■ Steve Jobs bude na poštovní známce ■ Google Tango ■ Nový iOS řeší chyby ■ V Brazilských školách frčí Google Apps ■
HARDWARE
Fitbit má problém s náramky, dost uživatelů narazilo na to, že se poněkud nesnášejí s jejich kůží. Viz Fitbit’s CEO: ‘I Want to Apologize to Anyone Affected’
Ti nejpodstatnější hráči v „Internetu věcí“? Google, Philips, Quírky, Jawbone, Smartthings, Withings, Belking, Intel, Logmein a R/GA. Viz THE WORLD'S TOP 10 MOST INNOVATIVE COMPANIES IN THE INTERNET OF THINGS
WEBDESIGN, INTERNET
Proč brát všechna ta doporučení a pokyny Googlu s rezervou? Protože Google sám neví, co dělá. Viz Google Adds, Then Pulls, Advice Not To Block Ad Landing Pages From Its Crawler
Landing Pages docela pěkně shrnuje všechno na téma „co je to landing page a k čemu vlastně slouží“.
Kouzelné, takže Matt Cutts stále směřuje k tomu, že linky jsou zlo. A už dokonce zkoušely algoritmus bez zpětných odkazů. Ale, světe div se, nefungovalo to. Viz Google's Matt Cutts: We Tested Dropping Backlinks From Algorithm, It Was Much Worse
Optimizing Against Competitors aneb dlouhé a užitečné čtení na téma, jak dělat SEO „proti“ konkurentům.
Infinite scroll search-friendly recommendations řeší jak navrhovat funkční „nekonečné rolování“. Mohlo by se hodit webdesignerům. A pak mohou rovnou pokračovat do Terrible Web Design Trends. Ale stejně to asi nepomůže, stále existují lidé, kteří budou obhajovat Flash, podivné předstránky před vlastním webem a další hrůznosti a zhůvěřilosti.
Takhle vypadá Internet: internet-map.net
What White Space Can Do For You bych osobně doporučil záplavě webdesignerů a designerů, kteří nechápou potřebu prázdného prostoru.
SOFTWARE
Asi je dobré vědět, že Mapy Google už nejsou beta a ona podivná nová podoba už tedy funguje pro všechny a všude. Viz Thank you, and welcome to the new Google Maps
Uživatel WhatsApp prý průměrně pošle 1200 zpráv měsíčně. Přemýšlím a docházím k tomu, že je to docela málo. Mládež na dnešních školách běžně pošle i pět a více tisíc SMS za měsíc. Viz Average WhatsApp User Sends More Than 1,200 Messages Each Month
Herefeed.com – www.herefeed.com – ukazuje, co se děje na Instagramu na určitém místě na Zemi. Můžete se podívat na místo, kde bydlíte. Nebo třeba do Soči na olympiádu, nebo prostě kamkoliv. Pohled na Prahu umožní zjistit, která místa jsou nejvíce populární, samozřejmě podle fotek na Instagramu.
Pomůže vám při programování lepší font? Zkuste Improve your coding with 25 hyper legible fonts for programmers
Kompresní proxy z Chrome pro Android či iOS můžete mít v osobním počítači. Viz Enable Data Compression Proxy in Chrome for Desktop
Nové LibreOffice 4.2 jsou venku. Viz LibreOffice 4.2 Brings Major Changes To The Popular Microsoft Office Alternative
MARKETING A KOMUNIKACE
Firmy jsou pomalé při odpovídání na stížnosti na sociálních médiích. Viz BBrands Slow to Respond to Complaints Posted on Social Media
Everything’s Not Awesome: Google News Spammed With Pitch To Watch “The Lego Movie” For Free aneb zvykněte si na spam v Google News.
DHL a jejich chytrá reklama:
The Two Faces of PR: Traditional Versus Digital aneb ano, chápe se to těžko, ale digitální PR a tradiční PR jsou dvě rozdílná zvířátka. Ale ono se obecně těžko chápe i to, co vlastně je PR. Právě v tomhle článku je jeden takový dobrý příklad, co jím není. PR není obchod, neslouží pro obchodní oddělení, neprodává.
BEZPEČNOST, SOUKROMÍ, PRÁVO
DDoS útoky jsou čím dál tím silnější. KrebsOnSecurity upozorňuje na 200 – 400 Gbps sílu. A nástrojem je NTP. Viz The New Normal: 200–400 Gbps DDoS Attacks
Proč Syrská elektronická armáda hackla Forbes? V Talking To The Syrian Electronic Army About Why They Hacked Forbes se píše něco o tom, že to je proto, že Forbes píše lži o Sýrii.
Seznamka Tinder má klasický problém. Poměrně dlouho umožňovala zjistit, kde se její uživatelé nacházejí. Viz RESEARCHERS SAY TINDER EXPOSED USERS' EXACT LOCATIONS FOR MONTHS
Chyba v SSL/TLS u Applu je docela dost nepříjemná. Nakonec i tím, jaká hloupost dokázala tuhle chybu vyvolat. Viz Apple's SSL/TLS bug (22 Feb 2014)
SOCIÁLNÍ SÍTĚ
Sociální sítě nejsou SEO, ale mohou data ze SEO využít. Užitečný článek Boost Your Social Strategy With SEO Data
„Highlights“ od Facebooku se vám budou snažit říkat, s kým byste se ten den mohli chtít sejít. Otázka je, co tím vlastně Facebook sleduje. Viz Facebook Tests Mobile “Highlights”, A Cheat Sheet To Your Friends’ Lives
Ruští kosmonauti na Instagramu? V Russia’s Cosmonauts Hit Instagram for Good Publicity zjisíte, že jsou k nalezení na roscosmosofficial
Mapping Twitter Topic Networks: From Polarized Crowds to Community Clusters pokud byste se chtěli pustit do mapování konverzací na Twitteru. Dlouhé čtení s řadou praktických tipů.
Co když vezmete fotky či příspěvky, které byly v minulosti na Facebooku velmi úspěšné, a použijete je znovu? No jasně, budou opět velmi úspěšné. Viz Recycling Facebook Page Content Works: Here’s Proof
MOBILNÍ APLIKACE
Jak se brouzdá internetem z tabletu? Klasická večerní špička, co jiného byste čekali. Viz Tablet Web Browser Usage Patterns on a Typical Day
Web a Internet se mění, mobilní zařízení se stávají primárním způsobem surfování. Viz For Most Global Mobile Internet Users, Phones Are The Primary Device For Surfing the Web
STARTUPY A EKONOMIKA
Pornoprůmysl má problém, lidé nechtějí platit za porno na Internetu. Problémem je i pirátství a zdarma dostupné porno, které prostě „stačí“. Zajímavé čtení hledejte v Hurting For Cash, Online Porn Tries New Tricks
Je koupě WhatsApp Facebookem pro uživatele špatnou zprávou? Ve Why Facebook's WhatsApp Deal Is Bad For Users v tom mají docela jasno. Mimochodem tam píší, že to, že Instagram je vlastněn Facebookem, je prý vidět jen z nápovědy. Asi nikdy nechtěli po Instagramu nic vědět, protože pak by zjistili, že komunikace například plně přešla pod Facebook a z Instagramu se stali stejně nekomunikativní nafoukanci jako z Facebooku.
Google koupil společnost Spider.io – ta se specializuje na detekci podvodů s provozem na webu. Což je samozřejmě jedna z věcí, která (nejenom) Google dost trápí. Viz Google Acquires Web-Fraud Tracker Spider.io
A margin of error od Asymco si všímá vývoje marže u Applu. Od roku 2005 setrvale stoupají. A až v poslední době padající dolů. Zajímavé.
INFOGRAFIKA
Designer Gives Movie Classics an 8-Bit Makeover In GIFs sice není infografika, ale nikam jinam se to nehodilo :)
How Social Media Changed the Way We Consume News [Infographic] se týká změn, které sociální média přinesla do konzumace zpráv. A není jich málo.
Co se (většinou) nedostalo do článků a stojí z právě uplynulého týdne za pozornost. Mohlo by se hodit, mohlo by zaujmout, možná to prostě jenom nějak tak uniklo v záplavě stovek článků a zpráv, které se v uplynulém týdnu objevily. Ručně tříděné ze stovek zdrojů a tisíců přečtených zpráv. V drtivé většině zahraničních. Vzniká průběžně celý týden.
Pokud chcete seriál sledovat, má vlastní štítek v podobě #TYDEN