Google letos rozjede vlastního virtuála, ukáže operátorům, jak na to

3. 3. 2015
Doba čtení: 1 minuta

Sdílet

Autor: Isifa
Zatímco se na barcelonském veletrhu šéfové operátorů rozčilují nad regulací, Facebook i Google pokračují v pomalém pronikání do jejich vod.

Lednové informace deníku Washington Post se potvrdily: Google do konce letošního roku rozjede vlastního mobilního operátora. „Je načase začít přemýšlet o hardwaru, softwaru a konektivitě zároveň,“ potvrdil viceprezident globálního vyhledávače Sundar Pichai v rozhovoru v konferenční části veletrhu Mobile World Congress

Půjde zřejmě o malou virtuální síť v USA a Google prý nepočítá s expanzí do zahraničí. Firma tvrdí, že nechce velkým operátorům konkurovat, její vstup do mobilních služeb má prý především urychlit inovace, kterých operátoři sami nejsou schopni. 

„Nechceme být velkým operátorem. Budeme síť provozovat v malém měřítku, ale dostatečném k tomu, aby lidé viděli, co děláme, a aby naši partneři mezi operátory mohli tyto myšlenky převzít, pokud se jim budou zamlouvat,“ řekl Pichai. 

Podle britského Guardianu nese projekt ve firmě kódové jméno Project Nova. Virtuální síť má například umožňovat hladké přepínání mezi mobilním připojením a wi-fi a dokonce mezi vysílači jednotlivých operátorů, aby využil služeb toho s nejlepším signálem.

Balóny a drony

Pichai ovšem žádné detaily neprozradil s tím, že cílem firmy je pokrýt internetem především místa, která nejsou pokryta operátory, k čemuž využívá svůj balónový projekt Loon nebo stratosférické drony Titan.

MM Influenceři

Snaží se i konkurenční Facebook, který se v rámci své iniciativy Internet.org pokouší ve spolupráci s operátory dostat k uživatelům co nejvíce služeb zadarmo.

Podle Pichaie je pro jejich futuristické vize prostor, protože na světě je stále čtyři miliardy lidí bez internetu. „Když s projektem Loon přišel Larry Page, tak jsem si říkal, že to je fakt šílený nápad, úplné sci-fi,“ tvrdil Pichai s tím, že po prvních testech na Novém Zélandu už jsou ale vidět reálné výsledky.

Autor článku

Po klasickém desetiletém novinářském kolečku (on-line, papír, televize) se vrátil zase na web a je mu dobře. Více na LinkedIn.

Upozorníme vás na články, které by vám neměly uniknout (maximálně 2x týdně).