Hlavní navigace

Google Maps nabízejí nové nástroje pro firmy a živnostníky

9. 11. 2009
Doba čtení: 1 minuta

Sdílet

Google před několika dny představil několik nových nástrojů v rámci Google Maps pro malé a střední podniky. Novinkou je funkce Přehled pro firmy zaregistrované do adresáře firem na Google Maps. Díky ní mohou firmy sledovat imprese svých záznamů i jak s nimi uživatelé nakládají. Lze tak třeba zjistit, kolikrát uživatelé využili nalezeného firemního záznamu na Google Maps pro navštívení webu firmy, naplánování trasy do provozovny či z jaké geografické oblasti pocházejí (podle zadaného PSČ při…

Google před několika dny představil několik nových nástrojů v rámci Google Maps pro malé a střední podniky. Novinkou je funkce Přehled pro firmy zaregistrované do adresáře firem na Google Maps. Díky ní mohou firmy sledovat imprese svých záznamů i jak s nimi uživatelé nakládají. Lze tak třeba zjistit, kolikrát uživatelé využili nalezeného firemního záznamu na Google Maps pro navštívení webu firmy, naplánování trasy do provozovny či z jaké geografické oblasti pocházejí (podle zadaného PSČ při plánování trasy). Rovněž je možné zjistit vyhledávací dotazy, které nejčastěji dovedly potenciální zákazníky k záznamu o dané firmě.

Zejména pro menší firmy je funkce Přehled jednoduchý a rychlý nástroj, jakým dát o sobě vědět, získat základní analytické informace zdarma a pochopit tak procesy vyhledávání, které usnadní další podnikatelské rozhodování nebo inspirují k novým nápadům, říká Daniel Nohel z české pobočky Googlu. Nalezené firmy, respektive zejména různé provozovny a obchody, lze pak na Google Maps zobrazit přes Street View. Potenciální zákazník tak přesně vidí, kam má při cestě do nalezeného podniku nasměrovat své kroky. Samozřejmě ale musí jít o oblast, kterou Street View už pokrývá. (Tisková zpráva)

Autor článku

Autor je nezávislý novinář a publicista věnující se informatice, elektronice a telekomunikacím. V těchto oborech i podniká. Se serverem Lupa.cz spolupracuje již řadu let jako externí redaktor.