Devatenáct měsíců dlouhé šetření FTC (Federal Trade Commission) končí dohodou v rámci které dojde k malým změnám hlavně v rámci patentové politiky a vyhledávání. Pro stěžovatele a konkurenty je ale konec šetření bez postihů jenom těžko uspokojující. Šetření FTC zahájilo v červnu 2011 na základě stížnosti několika společnosti (například Yelp, Microsoft a Expedia). Podobně šetření v rámci EU stále běží.
Mimo jiné Google souhlasil s tím, že přestane obsah „vystřížený“ z konkurenčních webů předkládat coby vlastní obsah ve vyhledávání. Weby které si to nebudou přát vůbec, to budou moci Googlu sdělit. V tomto konkrétním případě jde o hlavně o situaci, kdy Google využil masivně obsah Yelp.com – tamní recenze mu posloužily jako obsah pro vlastní službu.
Změny se dotknou i AdWords, kde dojde k odstranění omezení znemožňujících získávat data z AdWords pro využití v konkurenčních platformách.
V oblasti patentů Google souhlasil, že konkurentům umožní přístup k licencím základních/standardních patentů pro chytré telefony a tablety, které získal akvizicí společnosti Motorola Mobility.
Ještě zajímavější na této části dohody je, že FTC změny ve vyhledávání (a hlavně zavedení „universálního vyhledávání“) označilo za „inovace, které zlepšily produkt Google a zkušenosti uživatele“. Stěžovatelé přitom namítali, že Google ve vyhledávání potlačuje konkurenci.