Google se dohodl s FTC, stále ho čeká závěr šetření EU

4. 1. 2013
Doba čtení: 1 minuta

Sdílet

Devatenáct měsíců dlouhé šetření FTC (Federal Trade Commission) končí dohodou v rámci které dojde k malým změnám hlavně v rámci patentové politiky a vyhledávání. Pro stěžovatele a konkurenty je ale konec šetření bez postihů jenom těžko uspokojující. Šetření FTC zahájilo v červnu 2011 na základě stížnosti několika společnosti (například Yelp, Microsoft a Expedia). Podobně šetření v rámci EU stále běží.

Devatenáct měsíců dlouhé šetření FTC (Federal Trade Commission) končí dohodou v rámci které dojde k malým změnám hlavně v rámci patentové politiky a vyhledávání. Pro stěžovatele a konkurenty je ale konec šetření bez postihů jenom těžko uspokojující. Šetření FTC zahájilo v červnu 2011 na základě stížnosti několika společnosti (například Yelp, Microsoft a Expedia). Podobně šetření v rámci EU stále běží.

Mimo jiné Google souhlasil s tím, že přestane obsah „vystřížený“ z konkurenčních webů předkládat coby vlastní obsah ve vyhledávání. Weby které si to nebudou přát vůbec, to budou moci Googlu sdělit. V tomto konkrétním případě jde o hlavně o situaci,  kdy Google využil masivně obsah Yelp.com – tamní recenze mu posloužily jako obsah pro vlastní službu. 

Změny se dotknou i AdWords, kde dojde k odstranění omezení znemožňujících získávat data z AdWords pro využití v konkurenčních platformách.

V oblasti patentů Google souhlasil, že konkurentům umožní přístup k licencím základních/standardních patentů pro chytré telefony a tablety, které získal akvizicí společnosti Motorola Mobility.

Marketing meeting Ai a tvorba obsahu

Ještě zajímavější na této části dohody je, že FTC změny ve vyhledávání (a hlavně zavedení „universálního vyhledávání“) označilo za „inovace, které zlepšily produkt Google a zkušenosti uživatele“. Stěžovatelé přitom namítali, že Google ve vyhledávání potlačuje konkurenci. 

Zdroj: Google Agrees to Change Its Business Practices to Resolve FTC Competition Concerns In the Markets for Devices Like Smart Phones, Games and Tablets, and in Online Search

Autor článku

Konzultant a publicista, provozuje www.pooh.cz. Podle některých si myslí, že rozumí všemu, sám je však přesvědčen o pravém opaku a ani v 30+ letech nedokázal přijít na to, jak mít peníze a nepracovat.
Upozorníme vás na články, které by vám neměly uniknout (maximálně 2x týdně).