Hlavní navigace

Google stále drží skoro dvoutřetinový podíl ve vyhledávání v USA

Autor: Isifa
Daniel Dočekal

Dlouhodobý pohled na podíl Googlu ve vyhledávání (na desktopu) v USA v zásadě moc překvapení nepřináší.

Červencový 64% podíl Googlu na desktopovém vyhledávání podle comScore je sice o pár procent nižší, než rekordních 67,6 % z ledna 2014, ale stále je to výrazně více, než mají konkurenti.

Jediné výrazné změny, které na grafu najdete, jsou z přelomu roku 2014/15 a z poloviny roku 2010. První z nich je způsobena uzavřením dohody mezi Yahoo a Firefoxem, která znamená, že uživatelé Firefoxu začali mít přednastavené výchozí vyhledávání přes Yahoo. 

Viditelná změna v roce 2010, kdy ztratil jak Google, tak Microsoft, měla být podle médií vyvolána posílením spolupráce mezi Yahoo a Microsoftem a vzájemným prolinkováním.

Dlouhodobý pokles Yahoo jde na vrub Microsoftu, tedy toho, že Yahoo vlastní vyhledávání vzdalo a vyhledává přes Bing. V zásadě se tak souboj v grafu odehrává mezi Googlem a Microsoftem, protože do podílu Microsoftu můžete započítat i Yahoo.

Našli jste v článku chybu?