Hlavní navigace

Ask.com

Google stále drží skoro dvoutřetinový podíl ve vyhledávání v USA

Dlouhodobý pohled na podíl Googlu ve vyhledávání (na desktopu) v USA v zásadě moc překvapení nepřináší.

Doba čtení: 1 minuta

Oracle už nebude s Javou vnucovat Ask.com. Bude vnucovat Yahoo

Jedna z nejvíce nezodpovědných aktivit Oraclu, podloudné vnucování crapware od Ask.com končí. Vnucovat se teď bude Yahoo.

Doba čtení: 1 minuta

Yahoo v USA poprvé spadlo pod 10 % ve vyhledávání, vydělal na tom Microsoft

S ohledem na vývoj od doby, kdy Yahoo! předalo své vyhledávání Microsoftu, bylo jen otázkou času, kdy jeho podíl na vyhledávání klesne pod desetinu.

21. 7. 2014 14:09
Doba čtení: 1 minuta

Ve vyhledávání v USA stále vede Google. A Yahoo! stále ztrácí podíl

Březnový žebříček podílů ve vyhledávání v USA nepřináší žádné výrazné změny. Google je stále na prvním místě (66.4 % podíl) a změna se udála u Yahoo!, 0.1% pokles. U Yahoo! jde o dlouhodobý trend, většinou ale jde pokles Yahoo! k dobru vyhledávání Microsoftu, tedy Bing.com  Zdroj: comScore Releases March 2012 U.S. Search Engine Rankings

Doba čtení: do minuty

Facebook testuje novou službu Questions

Komunitní server Facebook začal s poloveřejným testováním nové aplikace Questions, jejíž základní myšlenka je velmi prostá: jeden uživatel položí otázku a ostatní uživatelé mu ji budou moci zodpovědět. Provozovatelé Facebooku říkají, že chtějí využít kolektivních znalostí půl miliardy svých aktivních uživatelů. Například, pokud jste na dovolené v Kostarice a chcete znát nejlepší místa k surfování, můžete použít Facebook Questions k získání odpovědi od nedalekých surfařských nadšenců, uvádí…

Doba čtení: 1 minuta

Vyhledávač Ask.com hlásí návrat ke kořenům

Vyhledávač Ask.com se vrací ke svým kořenům. Odpovědi na otázky uživatelů již nebudou pouze strojově dohledávány na základě existujících webových zdrojů. V nové veřejné betaverzi vyhledávače Ask.com se opět dostává ke slovu uživatelská komunita. Idea je taková, že na otázky uživatelů budou odpovídat jiní vybraní uživatelé na základě svých znalostí a zkušeností. Odpovědi budou rovněž indexovány, takže se zobrazí při dalším výskytu stejného nebo podobného dotazu.

29. 7. 2010 10:41
Doba čtení: 1 minuta

IAC hodlá Bloglines prodat za každou cenu

Americká společnost InterActive Corp (IAC), která provozuje vyhledávač Ask.com a seznamovací portál Match.com, přitlačila na prodej ztrátové služby Bloglines. Webová RSS čtečka podle mínění vedení společnosti nepřinesla kýžený efekt v oblasti reklamních tržeb a svojí primární funkcionalitou (vyhledávání v blozích) pomalu ztrácí na významu. Podle blogu TechCrunch se firma snaží službu prodat již od léta, nyní je však ochotná zbavit se jí i za cenu ztráty. IAC za Bloglines před třemi lety dala 10…

22. 10. 2008 11:35
Doba čtení: do minuty

Letošní anketu Webware 100 ovládl Google

Letošní ročník ankety Webware 100 zná své vítěze. V anketě hledající nejlepší webové aplikace a projekty Web 2.0 mohl hlasovat každý uživatel Internetu. Přijato nakonec bylo 1,9 milionů hlasů. Z nominovaných projektů hlasující vybrali v každé z deseti vyhlašovaných kategorií deset nejlepších projektů. Jak to letos dopadlo a které projekty se umístily v první stovce? Nejvíce ocenění putuje k rukám Applu, Googlu, Microsoftu a Yahoo.

23. 4. 2008 1:13
Doba čtení: 1 minuta

Ask.com vzdává boj s Googlem a Yahoo

Vyhledávač Ask.com (dříve Ask Jeeves) podle deníku The Wall Street Journal oznámil novou strategii, která znamená rezignaci na předchozí úsilí soupeřit s Googlem a Yahoo o „masového“ uživatele. Nově se Ask.com zaměří na technicky zdatnější publikum, které umí pokládat celé dotazy namísto samotných klíčových slov (přičemž ve vyhledávání pomocí dotazů je Ask.com již tradičně vnímán jako silný). Po případné akvizici Yahoo ze strany Microsoftu tak na globálním trhu s vyhledáváním zůstanou pouze dva…

Doba čtení: 1 minuta

Nejvyhledávanější slova za rok 2007 podle Ask.com

Po nejvyhledávanějších slovech na Yahoo pro vás máme i podobný žebříček od vyhledávače Ask.com. Za rok 2007 vypadá takto: MySpace Dictionary Google Themes Area Codes Cars Weather Games Song Lyrics Movies Všimněte si absence jména jakékoliv celebrity, což je pro konkurenční vyhledávače téměř nemyslitelné. U zmíněného Yahoo zabodovala Britney Spears (první), Paris Hilton (třetí) nebo Jessica Alba (desátá). Naznačuje to, že Ask.com má trochu jiné složení uživatelů.

18. 12. 2007 12:38
Doba čtení: 1 minuta

Ask.com umožní uživatelům mazat záznamy o jejich vyhledávání

V našich končinách nepříliš známý vyhledávač Ask.com vytahuje v boji o důvěru uživatelů obávajících se o své soukromí zbraň těžkého kalibru. Nabídne totiž novou funkci zvanou Ask Eraser, díky níž může uživatel vymazat automaticky ukládaná data o svých hledáních přes Ask.com. Ask Eraser zatím přichází pro britské a americké uživatele, ale v roce 2008 se této funkce dočkají i další země. (CDR Info)

14. 12. 2007 17:03
Doba čtení: do minuty

Webware 100: výkladní skříň současného Internetu?

Byly vyhlášeny výsledky ankety Webware 100 hledající mezi uživateli ty nejlepší projekty z kategorie Web 2.0. Jaké služby v anketě uspěly? Jak si vedli velcí hráči Google, Yahoo a Microsoft? Došlo na překvapení?

Doba čtení: 15 minut

Nová verze Ask.com: velký třesk ve vyhledávání

Vyhledávač Ask.com krčící se zatím ve stínu větších hráčů, jako je třeba Google, dnes spustil do ostrého provozu novou podobu vyhledávání. Změnila se výchozí stránka vyhledávače i stránka s výsledky hledání, která je nyní třísloupcová. Ask.com tak boří stereotypy, kterými se dnes řídí většina vyhledávačů. V levém sloupci se zobrazují další možnosti vyhledávání, v prostředním samotné výsledky hledání a v pravém nalezené související obrázky, zápisky z blogů a podobně.

Doba čtení: 1 minuta

McAfee: nejméně bezpečným vyhledávačem je Yahoo

Přes výsledky hledání se i přes všechny snahy vyhledávačů může uživatel dostat na nebezpečné stránky. Společnost McAfee opět provedla test bezpečnosti výsledků hledání předních světových výhledávačů. Nejlépe si vede AOL, ale Google se prý také hodně polepšil. Následuje hledání na MSN a Ask.com. Z testovaných vyhledávačů je na tom údajně nejhůře Yahoo.

Doba čtení: 1 minuta

Google přichází s průlomovými změnami ve vyhledávání

Google před pár dny po dlouhé době změnil rozhraní svého vyhledávání. Podstatné věci se však dějí jinde - přímo ve způsobu, jak Google vybírá vhodné odpovědi na zadané fráze. Za své pomalu bere standardní výpis deseti webových odkazů doprovázených krátkými citacemi, Google stále větší váhu klade na personalizaci a propojení různých druhů hledání - obrázků, zpráv, map atd. S trochou nadsázky tak lze ohlásit Google 2.0.

Doba čtení: 13 minut

Vyhledávač Ask.com testuje nové rozhraní

Americký Ask.com veřejně testuje novou verzi uživatelského rozhraní vyhledávače Ask X. Úvodní stránka vedle možná poněkud rušivého barevného pozadí obsahuje políčko pro zadání dotazu. Stránka s výsledky je rozdělená do tří sloupců. V prostředním a největším se zobrazují samotné výsledky. V levém sloupci je možné dále upřesňovat vyhledávání případně zvolit např. jen vyhledávání obrázků, videa a podobně. Pravý sloupec nabízí alternativní výsledky hledání a související informace.

21. 12. 2006 17:34
Doba čtení: 1 minuta

Vyhledávač Google ovládá americký trh

Podle listopadové statistiky agentury NielsenNetRatings je nejpoužívanějším vyhledávačem v USA stále Google, který ovládá přibližně polovičku trhu s meziročním růstem o 31 procent. Na druhém místě zůstává Yahoo s podílem přibližně 25 procent. Vyhledávání Microsoftu se meziročně propadlo o 12 procent a patří mu nyní něco málo přes 8 procent trhu. Nepomohlo ani postupné startování Windows Live. Meziročně si naopak polepšil Ask.com, ale stále má jen 2,6 procenta. Více v <a href=„http:www…

21. 12. 2006 17:14
Doba čtení: do minuty

Internet Explorer 7 a podpora vyhledávačů

Kolem podpory vyhledávačů v Internet Exploreru 7 se rozhořely spory a vášnivé debaty ještě dlouho před vydáním jeho ostré verze. Nakonec tedy nová verze prohlížeče od Microsoftu při běžné instalaci má přednastavené vyhledávání skrze Windows Live Search. Na to si v minulosti stěžoval Google u amerických i evropských úřadů. V USA však byla jeho stížnost smetena ze stolu.

Doba čtení: 1 minuta

Ask.com na displeji mobilního telefonu

Americký vyhledávač Ask.com spustil na adrese http://m.ask.com verzi pro mobilní telefony. Ta umožňuje mimo hledání na webu dále například vyhledávat i obrázky nebo prohlížet mapy. K dalším funkcím patří horoskopy, informace o počasí nebo převodník měn. Hlavní konkurenti Google, Microsoft i Yahoo mobilní verze svých služeb nabízejí již delší dobu. (Vyhledávače.info)

13. 10. 2006 9:21
Doba čtení: do minuty

Ask Jeeves v novém kabátě

Vyhledávač Ask Jeeves se včera oficiálně představil v novém kabátě. Změnou prošla homepage vyhledávače, logo i velice zjednodušený interface. (Yahoo news)

Doba čtení: do minuty

Podíly světových vyhledávačů

Nilsen/Netratings vydali zprávu [PDF, 82 kB] s výsledky měření světových vyhledávačů za letošní říjen. Google posílil své první místo a 47,7 procent dotazů šlo přes něj. Yahoo má 21,8 procent, MSN 11,3 procent, AOL 7,2 procent a poslední je Ask Jeeves s 2,6 procenty. (Jilm)

14. 12. 2005 9:50
Doba čtení: do minuty

Ask Jeeves se přejmenuje na Ask.com

Ask Jeeves plánuje zbavit se svého maskota pana Jeevse a přejmenovat se z Ask Jeeves na Ask.com. Zatím není známo, kdy ke změně názvu oficiálně dojde. (Search Engine Watch)

22. 9. 2005 13:00
Doba čtení: do minuty

Podíl světových vyhledávačů

Podle průzkumu comScore dosáhl Google podílu mezi vyhledávači 36,5 procent, Yahoo 30,5 procent a MSN 15,5 procent. Přední šestku doplňují ještě Time Warner (AOL), Ask Jeeves a InfoSpace. Tyto vyhledávače pokrývají 99,4 procent trhu. Google však není nejlepší ve všech ohledech. MSN se mezi vyhledávači pyšní nejvyšším ziskem, v rozšířenosti toolbarů vévodí Yahoo.

22. 8. 2005 18:00
Doba čtení: do minuty

Ask Jeeves chce do Evropy

V pátek oznámil provozovatel vyhledávacího portálu Ask Jeeves převzetí Excite Europe. Podle výkonného ředitele S. Berkowitze se jedná o další krok jejich evropské expanze. Zajímavý krok, ale konkurence už přece míří do Číny. (Ask Jeeves)

23. 5. 2005 14:00
Doba čtení: do minuty

AskJeeves plánuje kontextovou reklamu

Vyhledávač AskJeeves nedávno koupil oblíbenou službu BlogLines.com, spolupracuje s prohlížečem Firefox a nyní navázal partnerství se společností Enhance.com, což by mělo mít za následek kontextovou reklamu, která bude ve výsledku o 15 procent levnější než konkurenční Google AdWords. AskJeeves už nechce být ten malý vzadu. (Kryl blog)

17. 2. 2005 10:00
Doba čtení: do minuty

Google vede

Společnost Keynote Systems se ptala 2000 uživatelů Internetu v USA na to, jaký vyhledávač používají. Výsledek není příliš překvapivý, první Google a potom Yahoo, MSN, Ask Jeeves a Lycos. Ve srovnání s květnem 2004 se hlavní konkurenti Yahoo a Microsoft pouze o něco přiblížili Googlu. Myslím, že ho ale nechytí. (Živě)

14. 1. 2005 18:00
Doba čtení: do minuty

Ask Jeeves ruší proužkovou reklamu

Ask Jeeves, druhý nejpopulárnější vyhledavač na světě, končí s proužkovou reklamou a nadále bude zobrazovat pouze textovou inzerci a placené odkazy ve výsledcích hledání.

7. 1. 2003 2:16
Doba čtení: do minuty