Google testuje novou podobu hledání obrázků

20. 7. 2010
Doba čtení: 1 minuta

Sdílet

Google zřejmě testuje novou podobu vyhledávače obrázků, respektive jeho stránky s výsledky vyhledávání. Některým uživatelům se totiž zobrazuje v netradiční podobě, což by svědčilo o jednom z dalších experimentů, které Google průběžně provádí. Na stránce s výsledky vyhledávání jsou viditelné pouze samotné nalezené obrázky. Pokud se uživatelé chtějí dozvědět třeba jejich umístění nebo velikost, musí na obrázek najet myší. Je vám to povědomé? Ano, podobný koncept používá Bing.

Google zřejmě testuje novou podobu vyhledávače obrázků, respektive jeho stránky s výsledky vyhledávání. Některým uživatelům se totiž zobrazuje v netradiční podobě, což by svědčilo o jednom z dalších experimentů, které Google průběžně provádí. Na stránce s výsledky vyhledávání jsou viditelné pouze samotné nalezené obrázky. Pokud se uživatelé chtějí dozvědět třeba jejich umístění nebo velikost, musí na obrázek najet myší. Je vám to povědomé? Ano, podobný koncept používá Bing.

Google s ním ale přišel dříve, protože takovou proměnu stránky s výsledky vyhledávání mezi obrázky provedl už v roce 2007 a nasadil ji dokonce do ostrého provozu. Po velmi negativním ohlasu uživatelů ji však zase stáhl. Kritici podobného konceptu argumentují, že základní fakta o obrázcích mají být viditelná přímo na stránce s výsledky vyhledávání, aniž by pro jejich zjištění bylo nutné najíždět kurzorem myši na jednotlivé nalezené obrázky. (Google Operating System)

Autor článku

Autor je nezávislý novinář a publicista věnující se informatice, elektronice a telekomunikacím. V těchto oborech i podniká. Se serverem Lupa.cz spolupracuje již řadu let jako externí redaktor.

Upozorníme vás na články, které by vám neměly uniknout (maximálně 2x týdně).