Hlavní navigace

Google má mezi ITC firmami stále jedny z nejvyšších výdajů na lobování

23. 10. 2013
Doba čtení: 1 minuta

Sdílet

V pondělí se přiznávaly čtvrtletní výdaje na ovlivňování federálních úřadů a politiků ve Washingtonu. Google vynaložil meziročně méně, zatímco Microsoft, Facebook nebo Apple výdaje zvýšily.

Mezi technologickými firmami patří Google stále k těm, kteří na ovlivňování politiků ve Washingtonu vydávají zdaleka nejvíce. Vyplývá to z přiznání podaných k úřadu zapisovatele Sněmovny reprezentantů do pondělí 21. října. Probral se jimi spolek Consumer Watchdog, který má za to, že ovlivňování politiků je v rozporu s demokracií, jelikož zvýhodňuje subjekty s více penězi.

Spolek jmenuje čtvrtletní výdaje těchto firem i jejich meziroční vývoj:

Čtvrtletní výdaje vynaložené na ovlivňování politiků ve Washingtonu
Společnost Výdaje za Q3/2013  Vývoj oproti Q3/2012
AT&T $4 300 000   +23 %
Google $3 400 000   −21 %
Verizon $3 040 000    −2 %
Microsoft $2 200 000   +20 %
Facebook $1 400 000   +47 %
Oracle $1 360 000    −4 %
Verizon Wireless $1 200 000   +19 %
IBM $1 180 000   +16 %
Intel   $980 000   +12 %
Apple   $970 000   +111 %
Cisco Systems   $890 000   +17 %
Amazon   $780 000   +42 %

Google výdaje tedy snížil, oproti 4,2 milionům ve třetím čtvrtletí loňském, kdy byl vyšetřován telekomunikačním úřadem FTC. Převážně však uvedené výdaje meziročně vzrostly; nejvíce z uvedených je zvýšil Apple.

Pro srovnání oproti těmto obrům — Twitter za stejné období vynaložil $40 000, podle svého vůbec prvního přiznání tohoto druhu.

The Hill vyjmenovává oblasti, ve kterých Twitter, Facebook nebo Google lobují především: je to soukromí a bezpečnost, ochrana osobních údajů, vládní sledování, síťová neutralita, ale i například imigrační politika. (Potřebují snáze zaměstnávat Neameričany.) Facebook loboval také v oblasti patentů a Google se navíc snaží prosadit zákony umožňující vozidla bez řidičů.

CIF24

Za celý rok 2012 vydal Google na lobování 18,2 milionu dolarů (bez dvou milionů vydaných jím vlastněnou Motorolou) a patří tím do první desítky lobujících firem vůbec, včetně „obranného“ průmyslu (podle NYT).

Do loňského roku jeho výdaje prudce rostly. Nyní se tedy patrně ustálily a dokonce mírně klesají.

Upozorníme vás na články, které by vám neměly uniknout (maximálně 2x týdně).