Výzkum provedla odnož Nielsenu NM Incite v dubnu 2011 ve Spojených státech na reprezentativním vzorku 1865 lidí starších osmnácti let. Jedním ze závěrů výzkumu je zjištění, že zatímco muži používají sociální sítě především k budování, které mohou později využít k práci a kariérnímu postupu, pro ženy jsou především místem, kde se mohou kreativně projevovat, hledat výhodné obchodní nabídky a navzájem se verbálně podporovat. Muži také častěji využívají sociálních sítí k vyhledávání partnerek.
Nejčastější důvody k přidání přátel na Facebooku jsou tyto:
- znám ho i ve skutečnosti (82 %)
- máme společné známé (60 %)
- hodí se do sítě pracovních kontaktů (11 %)
- fyzická přitažlivost (8 %)
- chci si zvýšit počet přátel (7 %)
- přátelím se s každým (7 %)
- má hezkou fotku (7 %)
- má hodně přátel (4 %)
A nejčastější důvody k odebrání:
- urážející komentáře (55 %)
- zase tak dobře se neznáme (41 %)
- snaží se mi něco prodat (39 %)
- depresivní komentáře (23 %)
- málo reaguje (20 %)
- politické komentáře (14 %)
- rozchod nebo rozvod (11 %)
- nelíbí se mi jeho přátelé (8 %)
- příliš často si updatuje profil (6 %)
- přidává si příliš mnoho přátel (6 %)
- málo přispívá (3 %)
Zdroj: Nielsen Wire